کد خبر: 583458
|
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۰۹:۱۱:۲۴
| |

رضا شروین بدو، رییس مرکز طبی کودکان:

هنوز از پیک آنفلوآنزا عبور نکرده‌ایم

رییس مرکز طبی کودکان با اشاره به وضعیت شیوع آنفلوآنزا و عفونت میکروبی پنوموکوک در اطفال، گفت: هنوز به طور کامل از پیک آنفلوآنزا عبور نکرده‌ایم؛ در عین حال ما در آستانه فصل سرما و زمستان هستیم و ممکن است مجددا پیک جدیدی از آنفلوآنزا را در فصل زمستان داشته باشیم.

هنوز از پیک آنفلوآنزا عبور نکرده‌ایم
کد خبر: 583458
|
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۰۹:۱۱:۲۴

رضا شروین بدو با اشاره به وضعیت شیوع آنفلوآنزا، کرونا و همچنین عفونت میکروبی همراه با پنوموکوک میان اطفال و کودکان، گفت: در حال حاضر در بحث ابتلا به کووید19، وضعیت‌مان مطلوب است و موارد ابتلا در کودکان تک‌گیر بوده و شدت بالایی هم ندارند. عمده موارد تست‌های ما درباره ابتلا به کرونا منفی می‌شود، اما در زمینه آنفلوآنزا و بیماری‌های تنفسی همچنان مراجعه‌کننده داریم. در زمینه ابتلا به آنفلوآنزا بعد از بازگشایی مدارس، یک پیک اصلی را گذراندیم و در عین حال عفونت‌های ثانویه از جمله پنوموکوک هم بعد از آن دیده می‌شود. 

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه هنوز از پیک آنفلوآنزا به طور کامل عبور نکرده‌ایم، گفت: کماکان در کودکان موارد ابتلا به آنفلوآنزا را داریم و هنوز به طور کامل از پیک آنفلوآنزا عبور نکرده‌ایم. در عین حال ما در آستانه فصل سرما و زمستان هستیم. البته در هفته اخیر آمار مراجعات‌مان اخیر نسبت به هفته ماقبل کمتر بوده،‌ اما ممکن است مجددا پیک جدیدی از آنفلوآنزا را در فصل زمستان داشته باشیم. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها