کد خبر: 582694
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۱۱:۴۵:۳۶
| |

مهدی بابایی:

شهرداری تهران به دلیل تحریم‌ها نتوانسته از وام‌های بین‌المللی برای استحصال گاز متان استفاده کند

عضو کمیسیون محیط زیست شورا با اشاره به اینکه به موضوع محیط زیست در دولت‌‌ها تشریفاتی نگاه می‌شود، گفت: در خصوص استحصال گاز متان شهرداری تهران به دلیل تحریم‌های ظالمانه نمی‌تواند از وام‌های بین‌المللی و تسهیلات بلاعوض بین‌المللی در این زمینه استفاده کند.

شهرداری تهران به دلیل تحریم‌ها نتوانسته از وام‌های بین‌المللی برای استحصال گاز متان استفاده کند
کد خبر: 582694
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۱۱:۴۵:۳۶

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا شورا درخصوص ابرگاز متان که از سوی ناسا مطرح شده است ورود می‌کند؟ تصریح کرد: باید خبر ناسا توسط سازمان محیط‌زیست بررسی شده و تایید یا رد آن توسط کارشناسان محیط زیست اعلام شود، چراکه آن‌ها متولی این امر هستند و این محدوده نیز خارج از محدوده شهری شهر تهران است، لذا کارشناسان محیط زیست باید این موضوع را تایید یا رد کنند.

به گزارش ایلنا، مهدی بابایی تصریح کرد: البته من این موضوع را نه رد می‌کنم نه تایید، چراکه احتمال وجود این ابر و توده نیز وجود دارد.

وی همچنین درباره گاز متان ادامه داد: یکی از دلایلی که شهرداری تهران نتوانسته است در این زمینه توفیق نسبی داشته باشد، این است که شهرداری تهران نتوانسته از وام‌های بین‌المللی که درخصوص استحصال گاز متان است بهره‌گیری کند، چراکه در این حوزه وام‌های مختلف بین‌المللی پرداخت می‌شود و یا حتی اعطای تسهیلات بین‌المللی را داریم که بلاعوض به کشورها پرداخت می‌شود تا در خصوص استحصال گاز متان و سامان‌دهی این بخش اقدام کنند.

این عضو کمیسیون محیط زیست شورا ادامه داد: شهرداری تهران نیز ورود کرده و مذاکراتی با سرمایه‌گذاران خارجی داشته است، اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه که در این زمینه وجود دارد تاکنون نتوانسته‌ایم از تسهیلات بین‌المللی برای این حوزه اقدام کنیم و لذا این عقب‌ماندگی در این حوزه مشهود است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها