مرتضی حسینی، نماینده میانه در مجلس:

چرا هر اعتراض به حقی را اقدام علیه امنیت ملی تلقی می کنیم/ افراد تندرو را کنترل و مهار کنید

یک عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: چرا افراد تندرو را کنترل و مهار نمی کنیم. چرا شایسته سالاری در واگذاری مسئولیت ها کاملا مورد توجه قرار نمی گیرد.

چرا هر اعتراض به حقی را اقدام علیه امنیت ملی تلقی می کنیم/ افراد تندرو را کنترل و مهار کنید
کد خبر: 582540
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ۱۲:۰۷:۵۴

 سید مرتضی حسینی، نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز(سه شنبه، ۲۴ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه دشمنانی که دنبال سرنگونی نظام منتخب مردم هستند، به دنبال ایجاد ناآرامی، شورش و ترور مردم و مسئولان به وسیله عوامل وابسته، تحمیل یک جنگ طولانی و تمام عیار، وضع تحریم های بی سابقه و بی رحمانه و پشتیبانی مستمر و همه جانبه از اغتشاش و ناامنی هستند.

به گزارش ایلنا، نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال جمهوری اسلامی با وجود همه توطئه ها، به برکت رهبری باصلابت و عزم و اندیشه و تلاش جوانان جسور و انقلابی اش در بسیاری از شاخصه ها به پیشرفت های چشمگیری دست یافته است. در حوزه فناوری ها و صنایع دفاعی، علوم دفاعی، پزشکی و سلول های بنیادی، مهندسی و عمران، نانو، صنایع نفت و گاز و برق و آب، ارتباط و مخابرات پیشرفت داشته ایم.

وی ادامه داد: امروز کمتر روستایی است که در حوزه گاز، برق، آب و مخابرات و راه برخورداری نداشته باشد با این حال در بسیاری از زمینه ها نیز ضعف و عقب ماندگی قابل توجهی داریم و با اهداف و برنامه های ترسیم شده فاصله طولانی داریم. ما از دشمنان ملت ایران انتظار عدم دشمنی نداریم که کار دشمن دشمنی کردن است اما صحبت با دوستان و مسئولان است که چرا با غفلت، سوءمدیریت و سوءتدبیر موجب رنجش مردم می شوید. چرا به افراد و مدیران فرصت طلب و جویای قدرت و ثروت در دستگاه های اجرایی میدان می دهید و کارهای قانونی و خواسته های مشروع مردم در ادارات به خوبی پیش نمی رود و چرا افرادی بی انگیزه و بی درد را در مناصب و مسئولیت ها می گمارید.

حسینی افزود: چرا در بخش قابل توجهی از نظام اداری، قضایی، اجرایی و خدمات رسانی روابط بر ضوابط حاکم است. چرا عزت و کرامت مردم در این دستگاه ها پاس داشته نمی شود. چرا در ادارات و دستگاه های دولتی سوءاستفاده از موقعیت، فساد و رانت رواج دارد. چرا عزم جزم برای خشکاندن ریشه ها و سرشاخه های فساد در نظام اداری، قضایی و خدمات رسانی مشاهده نشده و با آنها در هر لباسی که هستند برخورد نمی کنیم. چرا اژدهای هفت سر فساد همچنان در نظام اداری، اقتصادی و بانکی جولان می دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه چرا فریادها و فرمایش های صریح رهبر انقلاب در مبارزه با فساد آنچنان که باید و شاید جامه عمل نمی پوشد و چرا مافیای واردات بی رویه قاچاق کالا روز به روز فربه تر می شود و کالاهای قاچاق با وجود تأکیدات رهبری معدوم و به آتش کشیده نشده و یک بار برای همیشه سر مافیاها و سلطان ها را بر سنگ عدالت نمی کوبید و با مفسدان اقتصادی و بیت المال خواران نام و نشان دار برخورد علنی و عبرت آموز نمی کنید.

وی ادامه داد: چرا علیرغم تصریح قانون اساسی، محاکمات در محاکم دادگستری علنی نیست و چرا دستگاه قضایی در راستای شفافیت که امری ارتباط ساز است اقدام ملموسی نمی کند البته در اینجا درخواست نمایندگان این است که در سالن های دادسرا، محاکم قضایی و سالن های دادگستری دوربین مداربسته تعبیه کنید تا عزت و کرامت مردم و حقوق شهروندی آنها مورد بی احترامی و تعرض از سوی برخی از قضات و کارمندان قرار نگیرد البته در اینجا از قضات و کارکنان حق مدار و پاکدست که از روی اخلاص و وظیفه شناسی در خدمت مردم هستند به ویژه از رئیس قوه قضائیه که حرکت های اصلاحی خوبی را آغاز کرد تشکر می کنم اما حرف های خوب در حد شعار باقی نماند.

حسینی در ادامه با طرح این سوال که چرا هر انتقاد و اعتراض به حق را اقدام علیه امنیت ملی تلقی می کنیم، عنوان کرد: چرا امکان انتقاد و اعتراض و ابراز نارضایتی از برنامه ها، تصمیمات دولت و حاکمیت را که مورد تأکید قانون اساسی است برای مردم فراهم نمی کنیم. چرا معترضان مردمی را از توطئه گران و عوامل دشمنان خارجی جدا نمی کنیم. چرا سازوکار قابل قبول و مشخص برای برخورد با این دو تهیه و اجرا نمی شود. چرا انتقاد به حق و قانونی مردم نجیب و انقلابی کشورمان را به درستی نمی شنویم و از قصورها به موقع و سریع عذرخواهی نمی کنیم؟

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی افزود: چرا افراد تندرو را کنترل و مهار نمی کنیم. چرا شایسته سالاری در واگذاری مسئولیت ها کاملا مورد توجه قرار نمی گیرد. چرا لابی گری و رایزنی های نامشروع و اهدای هدیه و پرداخت رشوه بیشتر از ملاک ها و معیارها تأثیرگذار است. چرا نااهلان و نامحرمان و گرگ هایی در لباس میش را که در بدنه نظام اداری و اجرایی نفوذ کرده و فقط به فکر تاراج بیت المال و جیب خود هستند پالایش نمی کنید.

وی اضافه کرد: چرا به اسم جوانگرایی دوستان بی تجربه و ناکارآمد و ناپخته را در رأس دستگاه ها و سازمان ها می گماریم و افراد مجرب و دلسوز را خانه نشین می کنیم. مسلما همه این موارد باعث ناکارآمدی نظام اداری و اجرایی می شود. تولید را بر زمین می زند، اقتصاد را متزلزل کرده و تورم و گرانی افسارگسیخته را موجب شده و زمین و مسکن را دست نیافتنی می کند، اشتغال و ازدواج جوانان را به آرزو تبدیل می کند، باعث ناامیدی جوانان می شود و باعث پدید آمدن قوه دیوان سالاری کند و فشل می شود که اقدامات سه قوه را تحت الشعاع قرار داده و مردم را ناراضی می کند.

حسینی به سران کشور آذربایجان عرض می کنم ما از یک ریشه و پیکر هستیم و پیشرفت و موفقیت شما پیشرفت ماست از این رو از شما انتظار داریم اگر همسو با ما حرکت نمی کنید حداقل همسو با دشمن ما حرکت نکنید. حرف های آمریکاپسند و اسرائیل خوشحال کن نزنید که ما دوست و دلسوز شما و همه کشورهای مسلمان مستقل هستیم پس صف خود را از ما جدا نکنید. با طناب پوسیده آمریکا و اسرائیل در چاه نروید.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به رئیس جمهور و مسئولان کشور همسایه ترکیه نیز عرض می کنم همچنان که خودتان هم اذعان کردید، آمریکا اقتصاد و امنیت ما و شما را هدف گرفته و می خواهد هر دو کشور مقتدر و پیشرفته را بی ثبات کند. آنها به هیچ وجه اتحاد و پیشرفت ما و شما را نمی خواهند. با ایران مقتدر و مقاوم برادری کنید. ای ارس! ای سهند! ای دماوند! ای به شوکت همه بی همانند!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها