کد خبر: 581020
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۴ ۰۹:۲۴:۳۶
| |

کدام داوطلبان بعد از قبولی در کنکور نمی‌توانند وارد دانشگاه شوند؟

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش دلایل عدم پذیرش برخی کنکوری‌ها در دانشگاه بعد از قبولی در آزمون سراسری را تشریح کرد.

کدام داوطلبان بعد از قبولی در کنکور نمی‌توانند وارد دانشگاه شوند؟
کد خبر: 581020
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۴ ۰۹:۲۴:۳۶

حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص سایر عواملی که به جز تقلب مانع ثبت‌نام کنکوری‌ها در دانشگاه بعد از قبولی در آزمون می‌شود، توضیح داد: داوطلبانی که معدل‌شان را درست ذکر نکرده‌اند، دسته‌ای دیگر از این داوطلبان هستند، قاعدتا براساس معدل غلطی که ثبت کرده‌اند، جای فرد دیگری قرار گرفته‌اند و این بعد از تقلب یکی از مسائلی است که ثبت نام یک داوطلب را با مشکلاتی مواجه می‌کند. 

به گزارش ایلنا، او در پاسخ به این سوال که اگر داوطلبی معدلش را کمتر زده باشد باید چه کاری انجام دهد؟ توضیح داد: واقعیت این است که چنین مواردی واقعا وجود ندارد و اگر باشد هم خیلی کم است، اما در این موارد بررسی می‌کنیم و اگر داوطلب با معدل واقعی خود که بالاتر از چیزی است که ثبت کرده در جای بالاتری قبول شده باشد به همین ترتیبی که در مورد اول گفتم به او هم کمک می‌کنیم. 

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش در خصوص بازه زمانی که چنین داوطلبانی فرصت دارند مشکل‌شان را حل کنند نیز توضیح داد: ما پرتالی برای دانشگاه‌ها باز می‌کنیم و این افراد وقتی برای ثبت نام به دانشگاه قبولی می‌روند، باید مدارک‌شان را ارائه دهند و به محض اینکه مدرک ارائه دادند، ما بلافاصله ظرف یک یا دو روز، مدارک را بررسی می‌کنیم و اگر اشتباهی در معدل باشد، مراحلی که گفتم باید طی شود. 

مروتی در مورد درصد افرادی که چنین خطایی می‌کنند نیز اظهار کرد: درصد مشخصی درحال حاضر ندارم، اما واقعیت این است که تعداد افرادی که معدل را اشتباه ثبت می‌کنند، زیاد‌تر از حد معمول است. دانشگاه‌ها با ما تماس می‌گیرند که هرچه سریعتر این افراد را تعیین‌تکلیف کنیم.گاهی آنقدر تعداد افرادی که معدل را اشتباه ثبت کرده‌اند، زیاد است که اگر بعد از بررسی آن‌ها را کنار بگذاریم، برخی کلاس‌هایمان دچار خدشه می‌شود. ما خواهش می‌کنیم داوطلبان به این مسئله به صورت ویژه دقت کنند، چراکه هم حق داوطلبان دیگر پایمال می‌شود هم خودشان و ما را به دردسر می‌اندازند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها