کد خبر: 580178
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۰۸:۵۴:۲۹
| |

برنامه محیط زیست برای تنها توله‌یوز باقی مانده ایران چیست؟

پیروز تنها یوزپلنگ باقیمانده از میان 3 توله یوزی است که برای اولین بار در کشور در شرایط نیمه اسارت متولد شده اند اما شواهد حاکی از آن است که سازمان محیط زیست هیچ برنامه‌ای برای این توله یوز 6 ماهه ندارد.

برنامه محیط زیست برای تنها توله‌یوز باقی مانده ایران چیست؟
کد خبر: 580178
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۰۸:۵۴:۲۹

«پیروز» تنها توله یوزپلنگ آسیایی است که از اولین پروژه تکثیر در شرایط نیمه اسارت باقی مانده است و تا چند روز دیگر شش ماهه می شود اما هنوز هیچ برنامه مشخص و کارشناسی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای روزهای پیش روی این حیوان معرفی و اجرایی نشده است.

به گزارش فارس، بنابر اخبار غیررسمی و علیرغم بی‌پاسخ ماندن سوالات فراوان و ابهامات متعدد در خصوص استانداردسازی اماکن، تجهیزات دامپزشکی، روند بارداری و زایمان و مرگ دو توله یوزپلنگ قبلی، همان تیمی که سال گذشته هدایت و مدیریت پروژه‌ تکثیر یوزپلنگ از «ایران» ماده یوزپلنگ و «فیروز» را با نقدهای فراوان در پارک ملی توران رقم زده بود، این روزها در حال طراحی بارداری مجدد ایران از یوزپلنگ نر دیگر منطقه‌ی  توران به نام «فراز» است.

اما هنوز  اطلاعاتی از این طرح و برنامه‌ احتمالی سازمان حفاظت محیط زیست برای پروژه‌ تکثیر در اسارت یوزپلنگ آسیایی منتشر نشده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها