کد خبر: 580041
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۱۱:۰۲:۰۴
| |

«دارورسان» طرحی جدید برای حمایت از بیماران خاص

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: طرح «دارورسان» با اولویت بیماران «ام اس» به صورت آزمایشی در تهران در حال اجرا است.

«دارورسان» طرحی جدید برای حمایت از بیماران خاص
کد خبر: 580041
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۱۱:۰۲:۰۴

علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران درباره طرح «دارو رسان» گفت: با توجه به اهمیت توزیع مناسب داروهای ویژه به خصوص داروهای مورد مصرف در بیماران خاص که اغلب داروهای گران قیمت بوده و با اختصاص اعتبارات ارزی و ریالی قابل توجهی همراه است، ضرورت حصول اطمینان از دسترسی بیماران نیازمند واقعی به داروها و کنترل سوءاستفاده‌های احتمالی در طرح «دارو رسان» باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیماران خاص داروهای مورد نیاز خود را درب منزل دریافت می کنند همچنین با در نظرگرفتن اهمیت داروهای این بیماران، باید توزیع هر دارویی به صورت اینترنتی یا از طریق پست با هماهنگی داروخانه‌ها باشد زیرا نظارت مسئول فنی داروساز به این موضوع حائز اهمیت است.

فاطمی با بیان اینکه طرح «دارو رسان» با اولویت بیماران «ام اس» به صورت آزمایشی در تهران در حال اجرا است، تاکید کرد: داروهای بیماران خاص باید تحت شرایط ویژه به دست مصرف کننده برسد و محوریت توزیع آنها باید از سوی داروخانه‌ها باشد تا مشکلی برای بیماران به وجود نیاید.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران اظهار کرد: البته در ابتدای اجرای طرح «دارو رسان» هستیم و اکنون برای ۱۳ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به «ام اس»، دارو به درب منازل ارسال می‌شود. باید مدت زمانی بگذرد تا نقاط قوت و ضعف این طرح ظاهر شده و راهکارهای اساسی برای آنها اتخاذ شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها