برخی مناطق کشور شاهد بارش پراکنده باران خواهد بود

طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز پنجشنبه مناطقی از غرب، شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز شاهد افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهد بود.

برخی مناطق کشور شاهد بارش پراکنده باران خواهد بود
کد خبر: 579779
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۵ ۰۸:۵۳:۱۱

صادق ضیاییان درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آتی، گفت: امروز پنجشنبه، پنجم آبان ماه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز، مناطقی از دامنه زاگرس واقع در همدان و مرکزی، در ساعات بعد ازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد، همراه با گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین در مناطق مستعد، خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین جمعه ششم آبان ماه در آذربایجان شرقی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین، البرز و تهران ابرناکی، وزش باد شدید موقت و بارش پراکنده انتظار می‌رود. همچنین با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر، در شرق اردبیل، گیلان، مازنداران و شرق گلستان بارش رخ می‌دهد که در سواحل غربی گیلان بارش شدت خواهد داشت. همچنین در این روز شرایط برای ایجاد گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به استان‌های مرزی در غرب و جنوب غرب کشور مهیا است.

ضیاییان ادامه داد: شنبه هفتم آبان ماه بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت و در برخی نقاط استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت.

ضیاییان گفت: در روز شنبه در ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب نیز افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود. یکشنبه و دوشنبه نیز گذر امواج کم دامنه‌ تراز میانی جو از نیمه شمالی کشور سبب افزایش ابر و رگبار پراکنده در سواحل شمالی، برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز و همچنین در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب کشور و استان‌های اصفهان، شمال فارس و یزد می‌شود.

وی گفت: در روزهای جمعه و شنبه در نوار شمالی کشور به ویژه در سواحل دریای خزر کاهش نسبی دما حاکم می‌شود و دریای خزر نیز در این مدت مواج است.

ضیاییان درباره وضعیت آب و هوای تهران نیز گفت: امروز پنجشنبه پنجم آبان ماه هوای تهران نیمه ابری، همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد خواهد بود. بیشینه و کمینه دما ۲۴ و ۱۳ درچه سانتی‌گراد است. فردا جمعه نیز هوای تهران کمی ابری در بعد ازظهر نیمه ابری همراه با گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها