کد خبر: 579544
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۲۰:۲۶:۵۳
| |

نظر مجمع تشخیص مصلحت درباره اصلاح طرح شفافیت قوا:

مغایرت‌های ابلاغ شده به مجلس در برخی مواد به قوت خود باقی است

هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر خود را درباره مصوبه اصلاحی مجلس درباره شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاههای اجرایی اعلام کرد.

مغایرت‌های ابلاغ شده به مجلس در برخی مواد به قوت خود باقی است
کد خبر: 579544
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۲۰:۲۶:۵۳

هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مصوبه اصلاحی مجلس درباره شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاههای اجرایی اعلام کرد: مغایرت‌های ابلاغ شده به مجلس در مواد یک تا ۴ مصوبه قبلی، در مصوبه اصلاحی جدید همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش ایرنا، نخستین جلسه هیات عالی نظارت مجمع در دوره نهم عصر سه شنبه با حضور اعضا تشکیل شد. در ابتدای این جلسه،  آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با قدردانی از اعضای هیات عالی نظارت و خوش آمدگویی به اعضای جدید آن، اظهار امیدواری کرد که در دوره جدید، این هیات با دقت و توجه بیشتر به سیاست‌های کلی نظام، بیش از پیش در نیل به اهداف و وظایف و ماموریت‌ها موفق باشد.

در این جلسه، طرح «شفافیت قوای سه گانه و دستگاههای اجرایی و سایر نهادها»، برای سومین بار در دستور کار هیات عالی نظارت مجمع قرار گرفت و اصلاحات صورت گرفته توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت رفع مغایرت این طرح و عدم انطباق آن با سیاست‌های کلی ابلاغی، مجدداً مورد بررسی اعضای هیات عالی نظارت قرار گرفت.

پس از بحث و بررسی اعضای هیات در خصوص موارد مغایرت مصوبه اصلاحی طرح شفافیت (مصوب ۲۰ مهر ۱۴۰۱) با سیاست‌های کلی نظام و ارائه گزارش کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع، هیات عالی نظارت اعلام کرد: مغایرت‌های ابلاغ شده به مجلس در ماده یک، دو، سه و چهار مصوبه قبلی، در مصوبه اصلاحی جدید همچنان به قوت خود باقی است. نظر هیات عالی نظارت جهت ابلاغ به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان منعکس می‌شود.

در ادامه این جلسه، همچنین ماده۱۳ و۱۴ آیین‌نامه هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. این آیین‌نامه در شورای مجمع که با حضور سران سه قوه تشکیل می‌شود، نهایی و به محضر مقام معظم رهبری تقدیم خواهد شد.

در جلسه امروز محمدباقر ذوالقدر، علی لاریجانی، حسین مظفر، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم،   سید مصطفی میرسلیم، عباسعلی کدخدایی، محمدرضا باهنر، محمدجواد ایروانی، سید مرتضی نبوی، علی آقامحمدی، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، پرویز داودی، سعید جلیلی و آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی حاضر بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها