کد خبر: 579525
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۱۷:۵۰:۳۲
| |

مسمومیت در ایران سالانه جان هزاران نفر را می گیرد

مدیرکل نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت محور سازمان غذا و دارو از مرگ سالانه ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ نفر در کشور بر اثر بروز انواع مسمومیت‌ها خبر داد.

مسمومیت در ایران سالانه جان هزاران نفر را می گیرد
کد خبر: 579525
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۱۷:۵۰:۳۲

سازمان غذا و دارو درباره انواع مسمومیت ها و خسارات ناشی از آن و همچنین تعداد کسانی که در اثر انواع مسمومیت ها جان خود را از دست می دهند، گزارشی ارائه کرد.

به گزارش تسنیم، نوشین محمدحسینی مدیرکل نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت محور سازمان غذا و دارو اظهار کرد: سالانه 7000 تا 9000 نفر در کشور بر اثر بروز انواع مسمومیت‌ها جان می‌بازند.

وی افزود‌:‌ در سال 1400 میزان مسمومیت‌های دارویی 47 درصد، مسمومیت با مواد شیمیایی 25 درصد، مسمومیت‌ با مواد اعتیادآور 24 درصد، مسمومیت با مواد غذایی یک درصد، مسمومیت با گزش جانداران سمی سه درصد، مسمومیت با مواد غذایی یک درصد، مسمومیت با قارچ‌های سمی 0.2 درصد و مسمومیت با گیاهان سمی 0.1 درصد گزارش شده است.

مدیرکل نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت محور سازمان غذا و دارو بیان کرد:‌ اصلی‌ترین مسمومیت با مواد مخدر و محرک که به بیمارستان‌های مرجع مسمومیت مراجعه‌ کرده‌اند با اختلاف زیاد در داروی متادون 35 درصد و در مورفین 20 درصد مشاهده شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها