کد خبر: 579364
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ ۲۰:۳۹:۴۷
| |

بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جرائم جنایی تهران:

آرنیکا قائم‌مقامی از بالکن سقوط و فوت کرد

بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرائم جنایی تهران گفت: آرنیکا قائم‌مقامی شنبه یکم آبان به کلانتری ۱۰۲ پاسداران مراجعه و اعلام می‌کند فرزندش ۱۰ روز پیش از ارتفاع سقوط کرده و روز شنبه فوت کرده است.

آرنیکا قائم‌مقامی از بالکن سقوط و فوت کرد
کد خبر: 579364
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ ۲۰:۳۹:۴۷

فوت آرنیکا قائم‌ مقامی حواشی زیادی در پی داشت. عده ای بر این باورند که مرگ او در اعتراضات مردمی رخ داده است اما امروز قوه قضائیه اعلام کرد که او در اثر سقوط از بالکن فوت کرده است.

به گزارش ایرنا، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران اظهار داشت:

*در همان روز موضوع با بازپرس قتل یعنی بنده مطرح و پرونده قضایی در این خصوص تشکیل می‌شود.

*دختر نوجوان ۱۰ روز پس از حادثه، تحت درمان و مراقبت بوده که متاسفانه در نهایت به علت شدت جراحات جان خود را از دست داده است.

*احتمال هل داده شدن او توسط شخص دیگری وجود ندارد زیرا براساس تحقیقات، متوفی طبق عادت، قبل از خواب در اتاقش را قفل می‌کرده است. 

*پزشکی قانونی، علت  فوت این مرحومه را سقوط از ارتفاع  اعلام کرده است؛ مرحومه از ناحیه شکم زمین خورده و کبد و طحالش آسیب دیده و همین امر موجب فوتش شده است. 

*با این وجود باید منتظر نتایج آزمایشات سم‌شناسی بود بعد از دریافت نتایج آزمایشات است که می‌توان گفت آیا او قرص و داروی خاصی مصرف کرده بوده یا  سرگیجه احتمالی علت سقوط او بوده است.

*دستور نمونه برداری از ادرار و خون مرحومه جهت سم شناسی صادر شده است، متوفی سابقه بیماری قبلی و مصرف دارو هم نداشته است. 

*والدین مرحومه ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح وقتی مرحومه در اتاقش را باز نمی‌کند، دنبال او می‌گردند و پیکر او را در حیاط خانه پیدا می‌کنند.

*متوفی در زمان حادثه زنده بوده و با پدر و مادر خود صحبت هم کرده است، سپس او را به بیمارستان منتقل می‌کنند که ۱۰ روز هم در بیمارستان بستری بوده و متاسفانه فوت می‌کند.

*مانند همه پرونده‌های فوت دیگر، دستورات لازم صادر شده و پدر مرحومه برای انجام مراسم تدفین و خاکسپاری اقدام کرده تا اینکه امروز، خبرگزاری‌های معاند اعلام کردند این مرحومه در اغتشاشات و بر اثر ضربات باتوم فوت کرده است. 

*پدر مرحومه پس از شنیدن این خبر کذب به مراجع قضایی مراجعه و از این موضوع شکایت داشته که چه افرادی و چرا این خبر را اعلام کرده‌اند؟ 

*خبر فوت مرحومه آرنیکا قائم مقامی در اغتشاشات و بر اثر ضربات باتوم، از مبنا کذب بوده و مشخص نیست با چه هدفی و چگونه چنین دروغ و شایعه سازی‌ ترتیب داده شده است. 

*در کل کشور اینگونه است که وقتی برای شخصی در منطقه‌ای حادثه ای رخ می‌دهد، او را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی می برند؛ در این حادثه نیز محل سقوط در نزدیکی بیمارستان ارتش بوده است که طبیعتا این مرحومه را  به آنجا انتقال داده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱

    در این اعتراضات یک تیر شلیک نشده ، باتومی، لگدی هم به کسی زده نشده همه 230 نفر کشته شده یا از بلندی افتادن یا قرص برنج و یا50 تا قرص خوردن .راضی شدید دروغگوها؟

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها