کد خبر: 577527
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۱۹:۰۱:۴۱
| |

اسلامی:

سازمان انرژی اتمی آمادگی کامل برای استفاده حداکثری از ظرفیت فناوری هسته‌ای را دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه فناوری هسته‌ای دامنه کاربردی وسیعی دارد، گفت: سازمان انرژی با تمام اعتقاد و ظرفیت خود برای استفاده حداکثری از ظرفیت فناوری هسته‌ای آمادگی دارد.

سازمان انرژی اتمی آمادگی کامل برای استفاده حداکثری از ظرفیت فناوری هسته‌ای را دارد
کد خبر: 577527
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۱۹:۰۱:۴۱

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در نشست امروز (سه‌شنبه ۱۹ مهر ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس حضور یافت.

به گزارش مهر، وی درباره حضورش این نشست گفت:

*فناوری هسته‌ای دامنه کاربردی وسیعی دارد و ده‌ها سال است که دنیا از این ظرفیت و فناوری بهره‌مند است. متأسفانه در کشور به دلایل گوناگونی در خیلی از سرفصل‌ها آنگونه که شایسته بوده است، استفاده نکرده‌ایم.

*نتیجه تحقیقات را به سمت صنعتی شدن و عملیاتی کردن هدایت کرده‌ایم و در حوزه‌های کشاورزی، آب، خاک و محیط زیست و مباحث مربوط به پسماند اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

*اگر آفت مگس مدیترانه‌ای گسترش پیدا کند و تهاجمی شود، تمامی باغات و محصولات آن را از بین می‌برد. توانسته‌ایم در چند پایلوت که بزرگترین آن ۴۰ هکتار بود، اقدامات خود را اجرا کنیم که بیش از ۹۷ درصد نتیجه گرفته‌ایم.

*در زمینه باغات پسته نیز دو گام موازی برداشته‌ایم و پایلوت خود را اجرا کرده‌ایم که در حال صنعتی شدن می‌باشد و مراحل ساخت دستگاه‌های مورد نیاز نیز در حال انجام است.

*اگر در محموله پسته و در کنترل ورودی مرز کشورهایی که نظام پیشرفته‌تری دارند یک عدد پسته آلوده پیدا شود، کل محموله برگشت زده می‌شود.

*با تکنولوژی پلاسما و استفاده از آب فعال توانسته‌ایم با آفت پسیل در مزرعه‌ای در بوئین زهرا مقابله کرده و نتایج عملیاتی کسب کنیم.

*با هماهنگی که با استانداری کرمان و اتحادیه مربوطه داشته‌ایم این موضوع در دستور کار قرار گرفته شده است.

*موضوع کامل‌تر پرتو دهی محصولات باغی و کشاورزی است، به دلیل اینکه از ظرفیت پرتو دهی استفاده نمی‌شود از آفت پذیری بالا و ماندگاری پایین برخوردار هستند. پرتو دهی یک اقدام علمی است که به نوع بذر و رقم نیز ارتباط دارد و برای هر محصولی در هر اقلیم باید طراحی کنیم به همین دلیل یک پیوست علمی، تحقیقاتی و صنعتی را با یکدیگر ترکیب کرده‌ایم.

*سازمان انرژی با تمام اعتقاد و ظرفیت خود برای استفاده حداکثری از ظرفیت فناوری هسته‌ای آمادگی دارد و اقدامات خود را آغاز کرده‌ایم و در گام‌های تکمیلی به هر میزان که تقاضا، حمایت و پشتیبانی فراهم باشد، اقدامات خود را گسترش می‌دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها