کد خبر: 577274
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۱۰:۱۸:۱۰
| |

آرمان‌امروز خبر داد:

افزایش ۳۰ درصدی مراجعات درمانی اختلالات روانپزشکی با شروع اعتراضات

آرمان‌امروز نوشت: بنا به گفته روانشناسان و و روان‌پزشکان در دو هفته اخیر، تعداد مراجعات درمانی اختلالات روانپزشکی حدود 30 درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۰ درصدی مراجعات درمانی اختلالات روانپزشکی با شروع اعتراضات
کد خبر: 577274
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۱۰:۱۸:۱۰

روزنامه آرمان‌امروز در یک نظرسنجی از روانشناسان و روانپزشکان از افزایش ۳۰ درصدی مراجعات درمانی اختلالات روانپزشکی با شروع اعتراضات خبر داده است. 

به گزارش آرمان‌امروز، در نظرسنجی با حدود 10 روانشناس و روانپزشک آنها اعلام کردند که پس از درگذشت مهسا امینی و اتفاقات پس از آن، تعداد مراجعات به مطب آنها افزایش داشته و برخی از آنها معتقدند که در این دوران 30 درصد افزایش مراجعه داشته‌اند. یک روانشناس در این رابطه می‌گوید: «میزان مراجعات ما در دو هفته گذشته افزایش داشته و بسیاری از مراجعان اعلام کرده‌اند که امید آنها به آینده کاهش پیدا کرده و اتفاقات و اخباری که می‌شنوند، باعث غم و اندوه آنها شده است.»

آرمان‌امروز در ادامه این گزارش در گفت‌وگو با یکی از این روانشناسان آورده است: من در اصفهان مشغول کار بودم و این امر را به‌وضوح دیدم زمانی‌که زاینده رود برای اولین بار خشک شد، تعداد مراجعات به مراکز روانشناسی و روانپزشکی افزایش یافت. بیشتر مردمی که میانگین سنی آنها 45 تا 60 سال بودند باور داشتند که ظاهرا غم و اندوه آنها را فرا گرفته و زمانی‌که حتی در منزل حضور دارند، استرس کاذب به سراغ آنها می‌آید. این استرس را به‌عنوان یک روانشناس در مراوده‌های روزانه با مردم اصفهان شاهد بودم. پس از سقوط هواپیمای اوکراینی و پیش از آن اعتراضات آبان 98، همین رویه را در تهران مشاهده شد و حالا تعجبی ندارد که پس از سه سال سخت شیوع کرونا، جامعه با فوران خشم و بروز آن در خیابان‌ها باشد.» وی با بیان اینکه نقش اتفاقات اجتماعی، اخبار بد و ناامیدی از آینده در استرس و افسردگی فردی به شدت تاثیرگذار است، می‌افزاید: «از همین رو باید به مسئولان هشدار دارد که آنها باید به‌فکر رفع مشکلات مردم و اختلالات روانی آنها باشند. هر چند که آنها شادی و نشاط اجتماعی و تخلیه انرژی و هیجانات دانش آموزان را جدی نگرفتند و این امر در اعتراضات دانش آموزی خود را نشان داد و هزینه‌های زیادی را بر دوش نظام گذاشت، اما این‌بار اگر مشکلات اجتماعی و سیاسی را درک نکنند و به مطالبات مردم بی‌توجه باشند، باید در آینده‌ای نه چندان دور در انتظار فوران خشم بیشتر مردم باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • دادا ارسالی در
    دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱

    جوان چکار باید بکند که روح و روان سالمی داشته باشد گرانی داره پدر خانواده را خفه میکنه و جوان هم دلش میخواهد برودگردش و تفریح با دوستان ولی دیناری در جیب نیست یعنی پدر خانواده پول ندارد بدهد به بچه خود خوب جوان هم افسرده میشه به مرور دیوانه هم میشه عامل اصلی این بدبختی هم عملکرد غلط مقامات و مسئولین کشور است خودشان با دنیا قهر هستند و فرزندانشان در کشورهای غربی و اروپائی عشق و حال میکنند با پول نفت ملت ایران بقیه ملت ایران محکوم به مرگ تدریجی بخدا ملت ایران را کردید مرده متحرک چرا به خودتان نمی ائید وجدان و شرف داشته باشید بفکر ملت ایران هم باشید درسایه ملت ایران به ان مقام رسیدید خجالت بکشید تا کشور را به اشوب نکشیده

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها