کد خبر: 576584
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ۱۱:۲۵:۲۵
| |

روزنامه رسالت:

برگزاری جشن‌های عجیب‌وغریب برای نطفه و نوزاد

رسالت نوشت: پس از تولد نوبت به جشن «کالسکه» می‌رسد و کمی بعدتر جشن «گام نو». پس از مدتی هم کودک خانواده به سن و سالی می‌رسد که وقت جدا کردنش از پوشک است و باز عده‌ای دور هم جمع می‌شوند، اما نه برای شادمانی و ذوق زدگی که برای جا نماندن از قافله چشم و هم چشمی.

برگزاری جشن‌های عجیب‌وغریب برای نطفه و نوزاد
کد خبر: 576584
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ۱۱:۲۵:۲۵

روزنامه رسالت گزارشی از جشن‌های عجیب و غریب که برای نوزاد گرفته می‌شود دارد و از هزینه‌هایی که این جشن‌ها بر دوش خانواده ‌می‌گذارد نوشته است.

به گزارش رسالت، جشن‌های عجیب و غریب برای فرزندآوری از زمان بارداری مادر شروع می‌شود و به بهانه‌های مختلف تا تولد فرزند ادامه می یابد و به این ترتیب هزینه ای به فهرست هزینه‌های مربوط به فرزندآوری اضافه می‌شود.  جشن هایی که از غرق شدن در گرداب مصرف‌گرایی حکایت دارد و والدین مبالغ گزافی را صرف اموری می‌کنند که هیچ ضرورتی ندارد و بیشتر جنبه مازاد دارد. همانند جشن تعیین جنسیت که با ترکاندن بادکنک یا بریدن کیک، جنسیت فرزند را به دیگران اعلام می کنند و یا برگزاری مراسم سیسمونی که اقوام و آشنایان جمع می‌شوند تا سیسمونی کودک را ببینند؛ مراسمی که به افزایش تجملات دامن می‌زند. این جشن در سالیان گذشته به شکلی مختصر برگزار می‌شد و زنان فامیل به دیدار مادر باردار می‌آمدند و هدایای خود را که اغلب لباسی برای کودک بود به او می‌دادند؛ اما این روزها در برخی موارد خانواده‌ها ترجیح می‌دهند این مراسم را در رستوران‌های گران‌قیمت و مجلل برگزار کنند که مخارج سنگینی را به زوجین تحمیل می کند. پس از تولد فرزند هم نوبت به جشن «کالسکه» می‌رسد و کمی بعدتر جشن «گام نو» برای نوزادی که چند ماه از تولدش گذشته است، با طرحی از کف پای نوزاد که بر تمام جزئیات جشن حک می‌شود. پس از مدتی هم کودک خانواده به سن و سالی می‌رسد که وقت جدا کردنش از پوشک است و باز عده‌ای دور هم جمع می‌شوند تا توانایی کودک برای جدا شدن از پوشک را جشن بگیرند، اما نه برای شادمانی و ذوق زدگی که برای جا نماندن از قافله چشم و هم چشمی. بر همین اساس سبک زندگی در مقوله فرزندآوری سهم بسزایی دارد و زوجینی که از عهده این هزینه‌ ها  برنمی‌آیند اعتماد به نفس خود را برای فرزندآوری از دست می دهند.   

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها