کد خبر: 576210
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۰ ۰۹:۲۲:۵۹
| |

هشدار چمران به مسئولان:

جوانان را رها نکنید که در دامن دشمنان بیفتند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حوادث اخیر با تاکید بر اینکه دشمنان به جایی نرسیده و نخواهند رسید، گفت: جوانان را رها نکنید که در دامن دشمنان بیفتند.

جوانان را رها نکنید که در دامن دشمنان بیفتند
کد خبر: 576210
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۰ ۰۹:۲۲:۵۹

مهدی چمران گفت: بیش از چهل سال است که دشمنان بر طبل شوم خود می‌کوبند و تا کنون به جایی نرسیده و به جایی نخواهند رسید.

به گزارش ایرنا، چمران خاطرنشان کرد: ملت متدین ما اجازه نمی‌دهند که انقلاب بی‌نظیر تاریخی ایران را عده‌ای با برنامه‌ریزی خشن و داعش‌وارانه از بین ببرند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حوادث زاهدان به مردم این استان تسلیت گفت و افزود: آنچه اتفاق افتاد، تحرکاتی بود که از آن سوی مرزها شروع شد و عده‌ای فریب خوردند و عملیاتی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه زحماتی را برای مردم ما به وجود می‌آورند اما از این حرکت‌ها به جایی نمی‌رسند، تاکید کرد: به مسئولان فرهنگی هشدار می‌دهیم که از کنار این جوانان به سادگی نباید گذشت و جوانان نباید رها شوند که در دامن فریب دشمنان بیفتند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد خسارات وارده به اتوبوس‌ها گفت: در شرایط کمبود منابع مالی و اقتصادی برای تامین اتوبوس، شاهد هستیم که به اتوبوس‌ها و تاسیسات خدمات شهری آسیب می‌رسد. تامین این اتوبوس‌ها از بودجه عمومی شهر است و ضربه بدی به اقتصاد شهری می‌زند.

چمران درباره شناورسازی ساعت کاری ادارات اظهار کرد: همانطور که پیش‌بینی می‌شد در روزهای ابتدایی سال، شلوغی و ترافیک زیادی را شاهد بودیم.

وی افزود: شناورسازی ساعت کاری در کاهش حجم ترافیک اثرگذار است اما به اندازه‌ای در تهران مسئله ترافیک مهم است که تاثیر آنچنان که باید احساس شود، نیست اما در مجموع کار خوب و منطقی است که سال‌های قبل مطرح و امسال عملیاتی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: وعده‌هایی که برای اتوبوس داده شد آنگونه که باید عملیاتی نشد و هنوز وارد چرخه نشده‌اند. ۵۵ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه دیگر نیز از بخش دیگر تحویل داده شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی درباره اتوبوس‌ و دعوت از شهرداری، شورا و خودروسازان و وزارت کشور یادآور شد: در این زمینه ۲ ساعت بحث شد و در جلسه مطرح کردیم که بگویید چه تعداد دستگاه اضافه می‌شود و اگرها کنار گذاشته شود.

چمران با بیان اینکه متاسفانه ۱۰ سال است که از شرکت‌های خودروسازی اتوبوس خریداری نشده است، گفت: با توجه به این موضوع، شرکت‌ها اقدامات را در بخش دیگری انجام دادند و تا دوباره شروع کنند زمان می برد اما ساخت را آغاز کردند و آمادگی لازم را در این زمینه دارند. قرار شد همه شرکت‌های تولیدکننده دعوت شوند و تعهد دهند که چه تعداد اتوبوس خواهند ساخت. بخش عمده‌ای از منابع یعنی حدود ۸۰ درصد را وزارت کشور و ۲۰ درصد را نیز شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند و شهرداری تهران هر کجا قراردادی منعقد شده، سهم خود را پرداخت کرده است.

چمران در مورد کاهش زمان صدور پروانه ساختمان اظهار کرد: ما دوباره این گلایه را مطرح کردیم که آنچه پیش‌بینی می ‌کردیم اتفاق نیفتاده و باید تحرک خوبی در معاونت شهرسازی و سایر معاونت‌ها رخ دهد. باید حرکت جهادی انجام شود و زمان صدور پروانه به یک ماه کاهش یابد که به اعتقاد من این ظرفیت وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آغاز جلسه امروز شورای شهر با اشاره به حوادث اخیر گفت: شاهد پیوستن ایران به مجمع شانگهای و پیشرفت اقتصادی بودیم.

وی با بیان اینکه در کشور به رشدی هرچند اندک، رسیدیم، گفت: دولت بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کرده است و موفقیت‌های داشته که در رسانه‌ها به آنها پرداخته شد.

وی با اشاره به پیاده‌روی اربعین نیز افزود: در تهران این راهپیمایی برگزار شد؛ در مشهد مقدس نیز چند میلیون نفر به زیارت رفتند.

چمران تاکید کرد که این حرکت‌ها و سفر رییس جمهور به سازمان ملل و سخنانی شجاعانه وی و نشان دادن عکس سردار سلیمانی، موفقیت‌هایی بود که دشمنان نتوانستند این موفقیت‌ها را ببینند و برنامه‌ریزی‌هایی در مقابل آن کردند که به اغتشاشات خیابانی انجامید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها