کد خبر: 575826
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۷ ۱۰:۴۹:۴۸
| |

روزنامه فرهیختگان:

۴۰ درصد دختران ۱۵ تا ۲۴ سال نه درس می‌خوانند، نه شغل دارند

فرهیختگان خبر داد: ۴۰ درصد دختران ۱۵ تا ۲۴ سال نه درس می‌خوانند، نه شغل دارند، نه در حال مهارت‌آموزی هستند.

۴۰ درصد دختران ۱۵ تا ۲۴ سال نه درس می‌خوانند، نه شغل دارند
کد خبر: 575826
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۷ ۱۰:۴۹:۴۸

روزنامه فرهیختگان در گزارشی به بررسی وضعیت تحصیل و شغلی جوانان 15 تا 24 ساله‌ به ویژه زنان پرداخت و از نقش این موضوع در اعتراضات خیابانی اخیر نوشت. 

به گزارش فرهیختگان، برخی تحلیگران در ریشه‌یابی مولفه‌های اقتصادی حوادث اخیر به موضوعاتی همچون شکاف طبقاتی اشاره کرده‌اند. اما موضوعی که در ادامه می‌خواهیم به آن بپردازیم، مربوط به فضایی است که در حوزه اشتغال به‌واسطه فرصت‌های محدود و ناپایدار، موجب دلسردی، سرخوردگی و خروج بخش زیادی از زنان از بازار کار شده است. بخشی از این جمعیت که در سن 15 تا 24 سال قرار دارند، در حوادث اخیر سهم بالایی از زنان حاضر در اعتراضات خیابانی را به‌خود اختصاص داده بودند. 

 NEET روایتگر وضعیت جوانان در سن 15 تا 24ساله‌ای است که نه درحال تحصیلند (ترک تحصیل کرده‌اند) نه مشغول مهارت‌آموزی و نه در جایی مشغول ‌کار هستند. طبق آمارها، ۴۰ درصد دختران ۱۵ تا ۲۴ سال نه درس می‌خوانند، نه شغل دارند، نه در حال مهارت‌آموزی هستند.

 نکته قابل تامل اینکه، تحولات بهار عربی در کشورهایی با سرعت عجیبی انجام شده که سهم جمعیت NEETها در آنها زیاد است.  NEETها پتانسیل بسیاری برای حضور در خیابان دارند. این جمعیت مرد یا زن باشد، در اغلب اوقات به این نتیجه می‌رسد چیزی برای از دست دادن ندارد. فشار روانی ناشی از سرباری اقتصادی این جمعیت در خانواده نیز می‌تواند عاملی برای بروز رفتارهای احساسی باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها