کد خبر: 574399
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۰۹:۰۳:۰۶
| |

آخرین خبرها از اربعین حسینی؛ آغاز آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران

مراسم عزاداری سالار شهیدان در بوشهر/خدمات رسانی به زائران در تمرچین

آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، از ساعت ۷ صبح امروز شنبه ۲۶ شهریور ماه در میدان امام حسین(ع) تهران با حضور دلداگان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام با قرائت زیارت اربعین آغاز شد.

آخرین خبرها از اربعین حسینی؛ آغاز آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران
کد خبر: 574399
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۰۹:۰۳:۰۶

آخرین خبرها از مراسم اربعین حسینی در تهران و سایر شهرها را در این گزارش بخوانید.

به گزارش شفقنا از مهر، دوست داران اهل (ع) در استان بوشهر با برگزاری مراسم و برنامه‌های مختلف، در اربعی حسینی به عزاداری پرداختند.

طبخ و توزیع غذای نذری از دیگر برنامه‌های مردم استان بوشهر در روز اربعین حسینی است.

تعداد زیادی از اهالی استان بوشهر با حضور در مراسم اربعین حسینی و شرکت در پیاده‌روی اوج وفاداری خود را به مکتب حسینی اثبات کردند و در میعادگاه عشق نوای خود را به معشوق رساندند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین از دیگر برنامه‌هایی است که امروز همراه با عزاداری و قرائت زیارت اربعین در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مهدی فاطمی پور، معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای سراسر کشور از برگزاری مراسم عزاداری هئیت های دانشجویی در محضر رهبر معظم انقلاب  همزمان با اربعین حسینی خبر داد و اظهار داشت: بعد از دو سال که امکان برگزاری مراسم عزاداری هیئت های دانشجویی به دلیل شیوع بیماری کرونا در حسینیه امام خمینی (ره) فراهم نبود، امسال این مراسم برگزار می‌شود.

وی افزود: امروز و همزمان با اربعین حسینی تعداد محدودی از هئیت های دانشجویی در محضر رهبر انقلاب به اقامه عزا خواهند پرداخت.

فاطمی پور با اشاره به جزئیات این برنامه گفت: این مراسم با حضور نمایندگان هیئت های دانشجویی و با سخنرانی حجت الاسم عالی و مداحی میثم مطیعی صبح امروز شنبه در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی یاداور شد: جمعی از نمایندگان هیئت های دانشجویی سراسر کشور در این مراسم حضور خواهند داشت.

به گزارش فارس آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، از ساعت ۷ صبح امروز شنبه ۲۶ شهریور ماه در میدان امام حسین(ع) تهران با حضور دلداگان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام با قرائت زیارت اربعین آغاز شد.

 جاماندگان قافله عشق، در این آیین نمادین، به تاسی از روایت امام هادی(ع) که ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) را برابر با زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) بیان کرده‌اند، پس از پیمودن مسیر ۱۷ کیلومتری به شهرری آمده و در آستان مقدس سیدالکریم دل‌ها را روانه بین الحرمین می‌کنند.

همزمان با میدان امام حسین(ع)، در نقاط دیگر پایتخت و شهر‌های مجاور شهرری از جمله ورامین، قرچک، پیشوا، قلعه نو، کهریزک و باقرشهر نیز، دلدادگان حسینی طی آیینی، مراسم اربعین را آغاز و به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در قبله تهران پیاده روی می‌کنند.

آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی طی دو سال گذشته تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا بود و امسال با رعایت نکات بهداشتی، پرشورتر و عاشقانه‌تر و با دل‌هایی بی‌قرارتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

بیش از ۹۰۰ موکب فرهنگی و پذیرایی همچنین دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، خدماتی و امدادی در طول مسیر پیاده روی به زائران خدمت رسانی می‌کنند که این خدمات تا ساعت ۱۹ امروز ادامه خواهد داشت.

مراسم شب اربعین حسینی، در حرم مطهر امام خمینی (س) برگزار شد. ‎

به گزارش ایرنا، رسول صادق افزود: بیمارستان سیار صحرایی شهید مهدی باکری مرکز بهداری رزمی شمالغرب نزسا در مرز تمرچین برای خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) برپا شده است.

وی ادامه داد: امکانات این بیمارستان صحرایی شامل اورژانس،   آزمایشگاه، آمبولانس، رادیولوژی، بخش بستری، اورژانس خواهران، داروخانه، سرویس بهداشتی، حمام و تمام امکانات پزشکی و نیروی متخصص درمانی است.

رییس مرکز بهداری رزمی شمال‌غرب نزسا اظهار کرد: خدمات دهی این بیمارستان شبانه روزی بوده و همکاران به صورت شیفتی برای زائران امام حسین(ع) خدمات می‌دهند.

صادق یادآور شد: پزشکان و متخصصان این مرکز از اواسط شهریور تاکنون با حضور در مرز تمرچین به زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام خدمات ارائه می‌کنند.

به روزرسانی می شود…

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها