کد خبر: 574202
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۱۰:۰۵:۰۶
| |

هوای تهران برای گروه‌های حساس «ناسالم» شد

​بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هم‌اکنون (۲۴ شهریورماه) کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

هوای تهران برای گروه‌های حساس «ناسالم» شد
کد خبر: 574202
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۱۰:۰۵:۰۶

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (پنجشنبه ۲۴ شهریور) با انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و تردد خودروها، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، همچنین با افزایش تدریجی تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد.

وزش باد نسبتا شدید تا ساعات پایانی پنجشنبه نیز سبب کاهش غلظت و پراکندگی ذرات معلق خواهد شد، هرچند در برخی مناطق به‌ویژه در نواحی جنوبی شهر تهران احتمال گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، با تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا جمعه (۲۵ شهریور) و کاهش حجم ترافیک صبحگاهی از میزان غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

همچنین حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر در پاره‌ای از مناطق وجود خواهد داشت.

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی جمعه و افزایش نسبی ترافیک شامگاهی نیز  تاحدودی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم‌ اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۲۳ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط «قابل قبول» قرار داشت.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها