کد خبر: 573444
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۱۷:۴۴:۵۳
| |

هشدار پلیس فتا در مورد طرح«پانزی»

رئیس پلیس فتای استان زنجان نسبت به کلاهبرداری با عنوان طرح«پانزی» هشدار داد.

هشدار پلیس فتا در مورد طرح«پانزی»
کد خبر: 573444
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۱۷:۴۴:۵۳

سید احمد موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «پانزی» یکی از روش‌های کلاهبرداری است که در آن فرد کلاهبردار با دادن وعده‌هایی به ظاهر منطقی افراد مختلف را توصیه به سرمایه‌گذاری می‌کند.

​به گزارش فارس، رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: در طرح «پانزی» معمولا فرد کلاهبردار با معرفی یک برند یا شرکت و ساخت پلتفرم‌های ‌مختلفی مانند سایت یا اپلیکیشن موبایل سعی در متقاعدسازی مخاطبان خود دارد تا پول‌های خود را برای سرمایه‌گذاری به او بدهند.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین و رایج‌ترین این وعده‌ها می‌توان به سرمایه‌گذاری از طریق ارز دیجیتال اشاره کرد، افزود: بسیاری از افراد نا آگاه این تصور را دارند، چون این نوع بازار مالی بر اساس شنیده‌ها پر سود است، پس حتما این سرمایه‌گذاری هم مطمئن خواهد بود، بنابراین به راحتی اعتماد می‌کنند.

موسوی افزود: در این نوع کلاهبرداری برای جلب رضایت و اعتماد سرمایه‌گذاران در ابتدا از پول افراد جدید الورود، سود افراد قدیمی‌تر پرداخت می‌شود تا بدین شکل سرمایه‌گذار بیشتری جذب شود.

رئیس پلیس فتای استان زنجان ادامه داد: اما غافل از آنکه این سیستم ساختار یافته در نهایت به دلیل اشباع‌ شدن و نبود سرمایه‌گذار جدید نابود شده و معمولا فرد یا افراد کلاهبردار با سرمایه‌های به دست آمده از مال باخته‌گان متواری می‌شوند.

وی به شهروندان توصیه کرد: افرادی که دانش کافی ندارند و صرفا سودای یک شبه ثروتمند شدن را دارند بدون آنکه ذره‌ای به این نوع از کلاهبرداری شک کنند به راحتی در دام اینگونه افراد می‌افتند و همه ثروت خود را در یک چشم به هم زدند از دست می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها