کد خبر: 573006
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ۱۸:۴۶:۳۴
| |

حکم قمار در بازی های رایانه‌ای چگونه است؟

رئیس مرکز دانش بازی‌های رایانه‌ای به بررسی نقش آفرینی پرداخت کننده‌ها در بازی و موضوع شناسی قمار با شناخت انواع پرداخت کننده‌ها در بازی رایانه‌ای پرداخت.

حکم قمار در بازی های رایانه‌ای چگونه است؟
کد خبر: 573006
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ۱۸:۴۶:۳۴

محمدعلی خادمی کوشا در چهارمین نشست از سلسله نشست‌های الگوی فقهی بازی‌های رایانه‌ای که با همکاری مرکز دانش بازی‌های رایانه‌ای و انجمن فضای مجازی حوزه علمیه برگزار شد، به بررسی " نقش انواع پرداخت کننده‌ها در قمار بودن بازی‌های رایانه‌ای " پرداخت و ذیل این موضوع مسائلی از جمله: تعریف قمار و عناصر رکنی آن؛ مکان نقش آفرینی پرداخت کننده‌ها در بازی و موضوع شناسی قمار با شناخت انواع پرداخت کننده‌ها در بازی رایانه‌ای را مورد بررسی قرار داد.

وی طرح بحث قمار در بازی‌های رایانه‌ای را به جهت پرداخت‌های درون بازی‌ها دانست، اعم از پرداخت‌های مالی به نقد رایج و یا پرداخت‌های اموری در بازی‌های رایانه‌ای که قابل معاوضه با مال هست.

وی عنوان کرد: اینکه می‌گوییم شبهه قمار در برخی بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد، به معنای نفی قمار یا اثبات وجود آن در همه بازی‌ها نیست بلکه از این جهت است که در بازی‌ها ظرفیت قمار بودن وجود دارد اما همیشه قمار نیست.

رئیس مرکز دانش بازی‌های رایانه‌ای یکی از امور مؤثر در قمار بودن بازی‌های رایانه‌ای را پرداخت کننده‌ها در بازی‌های رایانه‌ای معرفی کرد و افزود: برای اینکه بدانیم بازی‌های رایانه‌ای از مصادیق قمار است یا نه و آیا قمار در آن‌ها شکل می‌گیرد یا نه طبیعی است که ابتدا باید عناصر مقوّم قمار را شناسایی کنیم و سپس ظرفیت‌های قماری بازی‌های رایانه‌ای را هم بررسی کنیم و در پایان عناصر تشکیل دهنده قمار را بر پرداخت‌های بازی‌های رایانه‌ای تطبیق کنیم.

وی یکی دیگر از عناصر مؤثر در قمار را لعب بودن یا بازی بودن دانست و تصریح کرد: لعب یعنی کاری که غرضی جز سرگرمی ندارد. قمار در قالب یک سرگرمی دیده می‌شود یعنی جزو راه‌های کسب درآمدی جدی عقلا نیست؛ بنابراین اگر گرو گذاری در کارهایی انجام شود که غرض عقلایی دارد قمار نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها