کد خبر: 572634
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۸:۴۷:۱۷
| |

رئیس پلیس فتا مازندران خبر داد

کشف کلاهبرداری میلیاردی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری خواهر و برادری که به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی اقدام به کلاهبرداری از ۱۴ شهروند کرده بودند، خبرداد.

کشف کلاهبرداری میلیاردی در فضای مجازی
کد خبر: 572634
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۸:۴۷:۱۷

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سامع خورشاد با اعلام این خبر گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری از آنان تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی، موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برابر اظهارات شاکیان، شخصی با هویت نامعلوم از طریق تماس صوتی واتساپی، به بهانه برنده شدن آنان در یک قرعه کشی و پس از جلب اعتماد آنان و دسترسی به اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم یکبار مصرف، اقدام به برداشت موجودی حسابشان کرده بود.

خورشاد ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم که با استفاده از آرم های دولتی از طریق اپلیکیشن واتساپ اقدام به فریب مالباختگان می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران اظهار کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده متهم خواهر وی که با هویتی جعلی در حال خرید و فروش طلاجات با وجوه کلاهبرداری شده توسط برادر خود بود نیز شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی به دام افتاد.

خورشاد افزود: متهمان که در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شده بودند در مواجهه با ادله کارشناسان لب به سخن باز کردند و به برداشت غیرمجاز از حساب ۱۴ نفر مجموعا بالغ بر ۱ میلیارد تومان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی همچنین اظهار کرد: مجرمان سایبری با سوء استفاده از نام و لوگوی سازمان‌ها با ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتسب به سازمانها دولتی اعتماد شهروندان را جلب و با پیشنهادات اغوا کننده آنها را ترغیب به اعلام اطلاعات کارت بانکی برای دریافت جوایز نقدی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف جهت برداشت از حساب می‌کنند.

خورشاد خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها