کد خبر: 561669
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۵:۲۷:۲۹
| |

هشدار پلیس فتا:

کمک به مردم زلزله زده هرمزگانی، شیوه جدید کلاهبرداران مجازی

رئیس پلیس فتا هرمزگان از مردم خواست برای پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده کلاهبرداران، کمک‌های خود را فقط در اختیار دستگاه‌های متولی، سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد معتبر قرار دهند.

کمک به مردم زلزله زده هرمزگانی، شیوه جدید کلاهبرداران مجازی
کد خبر: 561669
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۵:۲۷:۲۹

سرهنگ احسان بهمنی ظهر امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: زلزله بامداد شنبه ۱۱ تیرماه سبب شد تا مردم مناطق غربی هرمزگان در شهرستان‌های بندرلنگه دچار خسارت‌های فراوان شوند.

​به گزارش فارس، وی افزود: افرادی که قصد کمک به آسیب‌دیدگان را دارند ضرورت دارد قبل از هر گونه اقدام، تحقیقات لازم در خصوص کمک‌رسانی به نیازمندان را انجام دهند.

رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: مجرمان سایبری با انتشار تصاویری از خانه‌های تخریب شده و افراد بی‌خانمان یا کودکان بیمار و... در شبکه‌های اجتماعی تلاش دارند احساسات انسان دوستانه کاربران را تحریک کنند تا بتوانند برنامه‌های مجرمانه خود را پیش ببرند.

بهمنی ادامه داد: حتی در این خصوص شاهد بارگذاری سایت‌های جعلی هستیم که ادعا دارند فعالیت خیرخواهانه هستند و در راستای رفع مشکلات زلزله زدگان فعالیت دارند در حالیکه این امر صحت ندارد.

وی تصریح کرد: این افراد سودجو و کلاهبردار از حس نوع دوستی مردم با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به موسسه‌های خیریه و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.

رئیس پلیس فتا هرمزگان اضافه کرد: هموطنان برای هرگونه واریز کمک‌های مالی خود به زلزله زدگان، فقط از طریق مراجع ذیصلاح که توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحه‌ها خودداری کنند.

بهمنی افزود: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انسان دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

وی بیان کرد: این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به زلزله زدگان، حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا هرمزگان خاطرنشان کرد: کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی با عناوین کمک به زلزله زدگان، موضوع را سریعا به پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها