کد خبر: 571491
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۰۸:۲۴:۰۳
| |

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام:

جمعیت ایلام از مرز ۶۰۷ هزار نفر گذشت/ ۴۷۰ هزار نفر واجد دریافت کارت هوشمند هستند

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: بر اساس آخرین برآوردهای جمعیتی، جمعیت استان از مرز ۶۰۷ هزار نفر عبور کرده که از این میزان ۳۰۹ هزار و ۲۴ نفر را مردان و ۲۹۸ هزار و ۷۱۱ نفر را زنان تشکیل می دهد.

جمعیت ایلام از مرز ۶۰۷ هزار نفر گذشت/ ۴۷۰ هزار نفر واجد دریافت کارت هوشمند هستند
کد خبر: 571491
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۰۸:۲۴:۰۳

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: بر اساس آخرین برآوردهای جمعیتی، جمعیت استان از مرز ۶۰۷ هزار نفر عبور کرده که از این میزان ۳۰۹ هزار و ۲۴ نفر را مردان و ۲۹۸ هزار و ۷۱۱ نفر را زنان تشکیل می دهد.

«محمد تقوی» با بیان اینکه از جمعیت ۶۰۷ هزار نفری ایلام ۴۱۴ هزار و ۲۰۹ نفر را جمعیت شهری و ۱۹۳ هزار و ۲۰۹ نفر را جمعیت روستایی تشکیل می دهد، اظهار داشت: ۱۷۴ هزار و ۱۵ خانوار در استان وجود دارد و به ازای هر یک هزار نفر جمعیت ساکن در استان ۱۳ نفر متولد و بیش از پنج نفر نیز فوت شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت استان و نرخ باروری طی سال های گذشته روند کاهشی داشته است، افزود: سال گذشته هفت هزار و ۷۶۲ واقعه ولادت، سه هزار و ۵۱ واقعه فوت، چهار هزار و ۱۳۱ واقعه ازدواج و ۹۸۷ واقعه طلاق در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با بیان اینکه طی پنج ماه امسال نیز سه هزار و ۵۱ واقعه ولادت، یک هزار و ۱۱۰ واقعه فوت، یک هزار و ۸۴۲ واقعه ازدواج و ۴۲۴ واقعه طلاق به ثبت رسیده است، بیان داشت: میزان ولادت بر اساس آمار پنج ماهه امسال روند افزایشی داشته بطوری که تعداد ولادت های ثبت شده در این مدت نشان می دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱/۵ درصد رشد داشته است.

ثبت ۶۱ واقعه دوقلوزایی

«تقوی» به واقعه دوقلو زایی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در مدت پنج ماهه سال جاری تعداد ۶۱ واقعه دوقلوزایی در استان اتفاق افتاده و به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در استان برابر با ۱۰۴ واقعه بوده که بیانگر این واقعیت است که در مقابل ولادت هر ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده بیش از ۱۰۴ نوزاد پسر بدنیا آمده و ولادت نوزادان پسر در استان بیشتر از نوزادان دختر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام اضافه کرد: در همین مدت به ازای هر ۱۰۰ زن فوت شده نزدیک به ۱۵۷ مرد از دنیا رفته اند و فوت آنها در ثبت احوال استان ثبت شده است.

«محمد تقوی» ادامه داد: طی پنج ماهه امسال به ازای ثبت هر ۴/۳ واقعه ازدواج، یک طلاق رخ داده و این درحالی است که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۵/۹ واقعه بوده است.

وی با بیان اینکه سن ازدواج در استان افزایش یافته است، تصریح کرد: میانگین سن ازدواج مردان در استان ۳۱ سال و برای زنان ۲۷ سال است و سن طلاق برای مردان ۳۶ سال و برای زنان نیز ۳۱ سال ثبت شده است.

۴۷۰ هزار نفر؛ واجد دریافت کارت هوشمند

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام ادامه داد: هم اکنون در استان ۴۷۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند هستند که از این تعداد تا پایان مردادماه سال جاری بیش از ۴۶۷ هزار نفر مراحل تکمیل ثبت نام خود را به اتمام رسانده اند و آمار افراد جامانده در استان هم اکنون کمتر از سه هزار نفر می باشند.

«تقوی» تأکید کرد: صدور کارت هوشمند ملی، یکی از پروژه های مهمی است که در ثبت احوال استان اجرا شده است و هم اکنون در مراحل پایانی (واجدین بالای ۱۵ سال جامانده) آن قرار داریم.

وی اظهار داشت: این پروژه از سال ۱۳۹۲ در کشور آغاز شد و همزمان با سایر استانها، ثبت احوال استان هم زیرساخت لازم را فراهم نمود و هم اکنون مراحل ثبت نام برای افراد واجد شرایط و جامانده بالای ۱۵ سال با پیشرفت بالای ۹۹ درصد به روزهای پایانی نزدیک شده است.

تبدیل ۷۰ درصد شناسنامه های قدیمی به مکانیزه

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام اظهار داشت: قبل از اجرای طرح تعویض شناسنامه های نمونه قدیم در استان، براساس آمارهای موجود ۴۴۵ هزار و ۵۸۲ جلد شناسنامه دستی و از نوع نمونه قدیم برای مردم استان صادر شده بود.

«محمد تقوی» یادآور شد: از سال ۸۸ طرح تعویض این شناسنامه ها به نوع مکانیزه بصورت تدریجی و با مراجعه اختیاری و برحسب ضرورت متقاضیان، ثبت احوال اقدام به خارج نمودن این نوع شناسنامه کرده و بجای آن از نوع مکانیزه صادر کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد این شناسنامه ها از دست مردم خارج و شناسنامه مکانیزه صادر شده است، تصریح کرد: این طرح در ثبت احوال استان برای افرادی که هنوز موفق به تعویض شناسنامه نوع دستی خود نشده اند همچنان در حال اجرا می باشد.

اجرای طرح درختواره سببی و نسبی

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام خاطرنشان ساخت: یکی دیگر از پروژه های مهم ثبت احوال، تهیه درختواره جمعیتی افراد صاحب سند است که هم اکنون این پروژه در ثبت احوال ایلام درحال اجرا می باشد.

«تقوی» اضافه کرد: براساس آمارهای موجود مجموع اسناد ولادت تنظیم شده در استان، ۸۸۶ هزار و ۷۱۶ سند است که هرچند مدت زمان کوتاهی است که اجرای این پروژه در استان آغاز شده و همچنان در حال انجام است اما تاکنون درختواره سببی و نسبی بیش از ۷۰ هزار سند رو به اتمام است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها