کد خبر: 569916
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۲۱:۳۶:۳۶
| |

هشدار هواشناسی نسبت به نفوذ گرد و خاک در ۱۲ استان

​سازمان هواشناسی نسبت به تداوم بادهای ۱۲۰ روزه و نفوذ گرد و غبار به ۱۳ استان هشدار صادر کرد.

هشدار هواشناسی نسبت به نفوذ گرد و خاک در ۱۲ استان
کد خبر: 569916
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۲۱:۳۶:۳۶

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ، از تداوم بادهای ۱۲۰ روزه، افزایش شیو فشاری و نفوذ گرد و غبار، وزش باد شدید و گردوخاک از یکشنبه(۳۰ مرداد) تا سه‌شنبه(یک شهریور) خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرایط جوی روز یکشنبه در خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، جنوب‌شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، نیمه شرقی اصفهان، نیمه شرقی سمنان و روز دوشنبه در خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، غرب کردستان، شمال بوشهر، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب‌شرق خراسان رضوی، کرمان، شرق و جنوب سمنان و شمال‌شرق اصفهان و روز سه‌شنبه در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، غرب لرستان، نیمه شرقی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شرق یزد، شرق سمنان و شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره‌ی جوی، وزش باد شدید و نفوذ گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی، اجتناب از هرگونه تردد غیرضروری برای افراد سالمند و کودکان در سطح شهر، پرهیز از هرگونه فعالیت‌های ورزشی و تفریحی، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، در دستور کار قرار گیرد.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌های جوی را داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها