روح سیدمرتضی پوررضا در جان 5 نفر

مدیر فراهم‌آوری و پیوند بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی‌سینای شیراز گفت: اعضای حیات‌بخش زنده‌یاد سیدمرتضی پوررضا (موسوی) که به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، به 5 بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.

روح سیدمرتضی پوررضا در جان 5 نفر
کد خبر: 569860
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۵:۴۰:۴۷

سیاوش غلامی اظهار داشت: خانواده این پدر جوان، با اقدامی خداپسندانه و انسان‌دوستانه، رضایت دادند که کبد و دو کلیه این بیمار، به ترتیب به بیماران نیازمندی شامل مرد 44 ساله‌ای از شیراز و دو مرد 43 و 64 ساله از اهواز و شیراز پیوند زده شود و به آنها حیاتی دوباره ببخشد.

​به گزارش فارس، وی افزود: همچنین پوست و قرنیه این مرد به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

غلامی گفت: پیوند پوست برای بیماران سوختگی با درصد‌های سوختگی بالا بسیار حیاتی است و اگر پوست اهدایی به موقع به بیماران سوختگی برسد، می‌تواند جانشان را نجات دهد.

او با اشاره به اهمیت اهداء عضو، اظهار داشت: این یک کار بسیار خداپسندانه و انسانی است؛ چراکه بیمارانی که دچار نارسایی مزمن عضو می‌شوند، تنها راه درمان مؤثر و اصلی آنها پیوند عضو به وسیله اعضای اهدایی از بیماران مرگ مغزی است که خانواده آنها این بزرگواری و این حس نوع‌دوستی را نسبت به همنوعانشان دارند. آنها در آن شرایط بحرانی یک تصمیم بسیار حیاتی می‌گیرند که می‌تواند زندگی دوباره‌ای را به چند نفر هدیه کند.

او عنوان کرد: ما در این مورد آیه‌ای از قرآن کریم داریم که می‌فرماید: (هر کسی جان یک انسان را نجات دهد، مثل این است که جان یک امت را نجات داده است) همچنین شعر معروف سعدی که می‌گوید بنی آدم اعضای یکدیگرند، نشان می‌دهد که این نوع‌دوستی در فرهنگ ملی و مذهبی ما بسیار پررنگ بوده و به آن اهمیت داده شده است.

وی افزود: با توجه به این که بیماران زیادی در لیست انتظار هستند و تنها راه نجات آنها هم پیوند عضو است، از خانواده‌هایی که به هر دلیلی عزیزشان دچار مرگ مغزی می‌‌شود، این انتظار را داریم که با ایثار و از خودگذشتگی، اجازه دهند اعضای بدن عزیزشان برای بیماران نیازمند استفاده شود.

زنده‌یاد سیدمرتضی پوررضا دارای دو فرزند پسر و دختر 10 و 6 ساله بود که در روستای ریزاب به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها