کد خبر: 569644
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۱۵:۲۲:۴۶
| |

افتتاح فاز نخست طرح آبرسانی به همدان سه هفته دیگر

وزیر نیرو در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی به همدان از افتتاح فاز نخست این ابرپروژه طی سه هفته آینده خبر داد.

افتتاح فاز نخست طرح آبرسانی به همدان سه هفته دیگر
کد خبر: 569644
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۱۵:۲۲:۴۶

علی اکبر محرابیان ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی به همدان اظهار کرد: در حال حاضر در تصفیه‌خانه آب همدان هستیم پروژه انتقال آب همدان یک ابرپروژه است که از ۱۷ سال پیش عملیات اجرایی این خط شروع شده است و فراز و نشیب‌های زیادی داشت.

​به گزارش فارس، وی اضافه کرد: در سال گذشته برای تامین آب همدان و خشکسالی‌های ممتدی که این استان داشت تصمیم بر این شد که این پروژه جزو پروژه‌های ویژه و اولویت‌دار دولت قرار گیرد و هر چه سریع‌تر اقدام به تکمیل آن شود.

وزیر نیرو ادامه داد: البته سال قبل که خواستیم به این عملیات سرعت دهیم بخش قابل توجهی از عملیات اجرایی این پروژه باقی مانده بود زیرا این پروژه ۱۴۰ کیلومتر خط انتقال داشته و سه ایستگاه پمپاژ دارد که به ارتفاع ۱۸۰ متر آب را در مسیر کوهستانی پمپ کرده و با طی یک مسیر صعب و مشکل به محل تصفیه‌خانه می‌رساند و از آنجا به شهر همدان منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به پیشرفت‌هایی که این پروژه دارد و سرعت خوبی که ماه‌های اخیر داشته با بسیج همه امکانات و تامین اعتبارات در اسرع وقت این پروژه راه‌اندازی می‌شود.

محرابیان افزود: بر اساس گزارشات مهندسان و متخصصین پروژه، ان‌شالله شاهد افتتاح فاز اول آن طی دو یا سه هفته آینده هستیم تا بتوانیم آب همدان را به طور کامل تامین کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر بخشی از آب همدان از سد اکباتان تامین می‌شود که به خاطر کاهش بارش‌ها وضعیت این سد بسیار نگران‌کننده است و دبی خروجی آن بسیار اندک است.

وزیر نیرو یادآور شد: بخشی از آب همدان از چاه‌ها تامین می‌شود که ما با تلاش استاندار و همکاران و پشتیبانی نمایندگان تلاش کردیم آب این چاه‌ها را افزایش دهیم تا آب مورد نیاز و خدمت‌رسانی به همدان و شهرها و روستاهای مسیر تا زمان افتتاح این ابر پروژه تامین شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها