تازه‌ترین گزارش اسپیدتست نشان می‌دهد

افزایش سرعت اینترنت همراه و افت سرعت اینترنت ثابت

سایت «اسپیدتست» در تازه‌ترین گزارشی که از میانگین سرعت اینترنت کشورها منتشر کرده، نشان می‌دهد سرعت اینترنت سیار ایران بر اساس شاخص میانه ۲ رتبه صعود و اینترنت ثابت یک رتبه افت داشته است.

افزایش سرعت اینترنت همراه و افت سرعت اینترنت ثابت
کد خبر: 569188
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ۱۶:۴۲:۲۹

سایت اسپیدتست www.speedtest.net در به‌روزترین آماری که در خصوص سرعت اینترنت در جهان ارائه کرده، نشان می‌دهد میانگین سرعت اینترنت ثابت ایران در ماه «جولای» کاهش داشته است.

افت میانگین سرعت اینترنت سیار

به گزارش ایرنا، وب‌سایت اسپیدتست، برای سنجش کیفیت اینترنت در کشورهای جهان و رتبه‌بندی آن‌ها، از ۲ شاخص میانه Median و میانگین Mean  استفاده می‌کند.

شاخص «میانگین» همان حد متوسطی است که از یک گروه درنظر می‌گیرند، اما «میانه» نقطه وسط داده‌های آماری است.

بر اساس شاخص «میانگین»، سرعت اینترنت ثابت مانند ماه گذشته در جایگاه ۱۴۷ و اینترنت سیار با ۳ پله افت به رتبه ۷۷ رسیده است.

«میانگین» سرعت دانلود اینترنت ثابت اکنون ۲۲.۶۱ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۳.۵۶مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر (latency)  ۴۲ میلی‌ثانیه است.

میانه سرعت اینترنت سیار افزایش یافت

«میانه» سرعت اینترنت سیار با ۲ پله افزایش به جایگاه ۷۰ رسیده است. سرعت دانلود اینترنت سیار بر اساس این شاخص، ۲۷.۷۴ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۰ و میزان تأخیر ۳۰ میلی‌ثانیه است.

«میانه» سرعت اینترنت ثابت نیز با افت ۱ پله‌ای اکنون در جایگاه ۱۴۶ قرار دارد. سرعت دانلود اینترنت ثابت بر اساس این شاخص اکنون ۱۰.۲۱، سرعت آپلود ۱.۵۸ و میزان تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است.

12

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها