کد خبر: 568711
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ۱۳:۲۳:۳۹
| |

آخرین وضعیت ماهواره خیام؛ ماهواره در حالت عملیاتی قرار دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت ماهواره خیام گفت: این ماهواره در حالت عملیاتی قرار دارد و سیگنال‌های ارسالی دریافت می‌شود.

آخرین وضعیت ماهواره خیام؛ ماهواره در حالت عملیاتی قرار دارد
کد خبر: 568711
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ۱۳:۲۳:۳۹

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به عدم اختلال دائمی شبکه اینترنت گفت: اختلالات اخیر اینترنت در کشور به دلیل حوادثی بود که رخ داد، مانند حادثه آتش سوزی که چند روز پیش در کشور داشتیم و حادثه نیز قابل پیش‌بینی نیست.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: البته زیرساخت‌های مخابرات هم فرسوده هست و حدود ۱۰ سال است که بازسازی و نوسازی نشده اما اختلال دائمی وجود ندارد، چون دائم شبکه ارتباطی را رصد و به‌روزرسانی می‌کنیم و به دنبال این هستیم که شبکه‌های پرسرعت و باکیفیت مبتنی بر فیبر را برای خانه‌های مردم فراهم کنیم.

زارع‌پور در خصوص بسته اینترنت خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار و مشکلاتی که در این مسیر ایجاد شده، اظهار داشت: مرجع ما برای این امر وزارت ارشاد است و هر فردی که وزارت ارشاد به عنوان خبرنگار تائید کند می‌تواند از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند شماره همراه خود را وارد کرده تا بسته اینترنت خبرنگاری برایش فعال شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت ماهواره خیام که چند روز پیش به فضا فرستاده شد نیز گفت: این ماهواره در حالت عملیاتی قرار دارد و سیگنال‌های ارسالی دریافت می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها