کد خبر: 566944
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۱۲:۳۹:۳۶
| |

توضیح وزیر ارتباطات درباره اختلالات اینترنت در روزهای اخیر/ بسته‌های اینترنت برای سه دهک پایین درآمدی از ابتدای مردادماه فعال شده

وزیر ارتباطات درباره اختصاص اینترنت به سه دهک پایین درآمدی گفت: نزدیک به یک میلیون خانوار ثبت نام کردند و از ابتدای مردادماه این بسته برای آنها فعال شده است ما به اپراتورها اعلام کرده‌ایم آنهایی که ثبت نام کرده‌اند باید این بسته ها به آنها اختصاص پیدا کند یک بسته ۴۰ گیگ که تا پایان سال بوده و برای سال آینده هم یک بسته ۵۰ گیگ اختصاص داده خواهد شد.

توضیح وزیر ارتباطات درباره اختلالات اینترنت در روزهای اخیر/ بسته‌های اینترنت برای سه دهک پایین درآمدی از ابتدای مردادماه فعال شده
کد خبر: 566944
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۱۲:۳۹:۳۶

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری در جمع خبرنگاران  در پاسخ به این سوال که در روزهای اخیر شاهد کندی سرعت اینترنت بوده ایم دلیل آن چیست، گفت: طی یک هفته اخیر دو حادثه داشتیم که یکی شنبه در مشهد اتفاق افتاده بود و در اثر قصور یکی از پیمانکاران شرکت مخابرات یک سری از فیبرهای نوری آن مرکز قطع شده بود و ۴، ۵ ساعت ارتباطات چند استان از جمله مشهد، خراسان جنوبی، شمالی و کرمان دچار اختلال شده بود که برطرف شد. ما در حال بررسی موضوع هستیم تا با مقصران احتمالی این حادثه برخورد شود.

به گزارش ایلنا، وی تصریح کرد: اما یک حادثه مربوط به روز دوشنبه بود که یکی از حوضچه‌های شرکت مخابراتی ایران در خیابان کارگر تقاطع جلال آل احمد دچار آتش سوزی شده بود که آن هم باعث قطع اینترنت مشترکان ایرانسل به مدت ۴، ۵ ساعت و مشترکان شرکت مخابرات شده بود که ما جلسه‌ای در این خصوص داشتیم و عامل اصلی که موجب بروز مسئله شده بود عدم رعایت اصول حرفه‌ای توسط اپراتورها بود و اصول پدافند غیرعامل هم رعایت نشده بود.

وزیر ارتباطات گفت: مسئول پدافند غیرعامل وزارت خانه را مامور کرده‌ایم تا طی دو هفته مشکلات را بررسی کنند و اگر موارد مشابهی وجود دارد به شکل حرفه‌ای برطرف کنند تا در آینده شاهد این گونه حوادث نباشیم. شرکت مخابرات هم باید حتما ضرر و زیان مشترکان را جبران کند مشترکین ایرانسل که به واسطه این اتفاق متضرر شده‌اند هم باید جبران خسارت شوند.

وی درباره ایجاد شعب تخصصی رسیدگی به اختلافات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رسیدگی به تخلفاتی که در حوزه فناوری اطلاعات رخ می دهد باید به شکل تخصصی رسیدگی شود این مسئله از گذشته هم مطرح بوده و ما هم در جلسه‌ای که خدمت رئیس قوه قضاییه بودیم این مسئله را مطرح کرده‌ایم. انشاالله با همراهی و مساعدت قوه قضاییه شاهد تسریع در رسیدگی به پرونده های مربوط به فعالان این حوزه باشیم.

زارع پور در خصوص دستور دو هفته پیش هیئت دولت برای واگذاری بسته‌های رایگان اینترنت به سه دهک پایین درآمدی گفت: این مسئله اجرایی شده ما سامانه ثبت نام را ۳ هفته پیش باز کرده‌ایم و نزدیک به یک میلیون خانوار ثبت نام کردند و از ابتدای مردادماه این بسته برای آنها فعال شده است ما به اپراتورها اعلام کرده‌ایم آنهایی که ثبت نام کرده‌اند باید این بسته ها به آنها اختصاص پیدا کند یک بسته ۴۰ گیگ که تا پایان سال بوده و برای سال آینده هم یک بسته ۵۰ گیگ اختصاص داده خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها