کد خبر: 566265
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۰۹:۱۰:۱۲
| |

خطر سیلاب همچنان هرمزگان را تهدید می‌کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: خطر وقوع سیلاب و روان آب‌ها از مسیل روستا‌ها و شهر‌های همجوار به هرمزگان بسیارجدی است و ضرورت دارد مردم در همه نقاط استان همچنان نکات ایمنی را رعایت کنند.

خطر سیلاب همچنان هرمزگان را تهدید می‌کند
کد خبر: 566265
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۰۹:۱۰:۱۲

مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: بارش‌ها در استان تا روز دوشنبه بویژه شهرستان حاجی‌آباد و توابع با احتمال بروز رگبار شدید باران همراه با رعد و برق و وقوع تگرگ، تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک ادامه دارد.

به گزارش فارس، وی افزود: احتمال گسترش دامنه اثر تداوم فعالیت سامانه بارشی در نقاط دیگر استان نیز وجود دارد؛ در حوزه دریایی نیز مواج بودن دریا به دلیل وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: توصیه می‌شود مردم در جزایر هرمز، قشم، لارک، هنگام و کیش از فعالیت‌های تفریحی و شنا پرهیز کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌ها به ویژه در بنادر غربی استان اندیشیده شود.

حسن زاده ادامه داد: تا عادی شدن وضعیت جوی استان و استان‌های همجوار همه نیرو‌های امدادی، راهداری، تیم‌های فنی و خدماتی، مدیران استانی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران همچنان در حال آماده باش کامل هستند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد مردم در مناطق شهری و روستایی همچنان از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌های فصلی، مراتع، ارتفاعات خودداری کنند و هنگام مشاهده نور صاعقه از قرار گرفتن در محوطه باز، کنار درختان، پنجره، وسایل برقی و گازی پرهیز کرده و مراقب خود و خانواده بویژه کودکان و سالمندان باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها