کد خبر: 565792
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۶:۰۰:۱۰
| |

آماده باش مدیریت بحران به شهرداران و فرمانداران استان تهران برای بارش‌های احتمالی

​مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بر ضرورت آمادگی شهرداران و فرمانداران استان برای مقابله با وقوع بارش‌ها و آبگرفتگی های احتمالی تاکید کرد.

آماده باش مدیریت بحران به شهرداران و فرمانداران استان تهران برای بارش‌های احتمالی
کد خبر: 565792
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۶:۰۰:۱۰

حامد یزدی مهر عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان تهران اظهارکرد: طی برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری و کاهش خطر ناشی از پیش بینی وقوع رگبار باران، آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، به تمام فرمانداران و شهرداران استان تهران اعلام آمادگی صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، یزدی مهر با بیان اینکه طبق گزارشات هواشناسی اثر مخاطره و فعالیت سامانه بارشی همرفتی در نیمه شمالی و ارتفاعات به ویژه ارتفاعات شمال شرقی استان تهران پیش‌بینی شده است گفت: در این خصوص بررسی‌ها و ارزیابی‌های لازم توسط ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها انجام و دستورات لازم ابلاغ شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه وقوع مخاطرات منجر به بحران می‌شود، افزود: مدیریت بحران با استفاده از اصل پیشگیری و کاهش خطر مجموعه تدابیر و اقدامات را مورد شناسایی، شناخت و تحلیل قرار می‌دهد و در همین راستا الزاماتی را مطرح می‌کند که در خصوص هشدار اخیر تمام موارد تحت رصد و بررسی قرار گرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مدیریت بحران شهرستان‌ها در خصوص مخاطراتی که پیش بینی می‌شود نباید غافلگیر شوند، گفت:  باید بهترین خدمات به مردم ارائه شود. اصل آمادگی در مدیریت بحران مجموعه تدابیر و اقداماتی است که ظرفیت جامعه و دستگاه‌های مسئول را برای پاسخ مؤثر به حوادث و سوانح افزایش می‌دهد به طوری که خسارات انسانی و مادی ناشی از آن به حداقل برسد.

یزدی مهر در خصوص هشدارهای صادر شده نیز تاکیدکرد: از همه مردم می‌خواهیم از قرار گرفتن در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند و همچنین نسبت به وزش باد شدید هوشیار باشند تا خدایی ناکرده در این زمینه حادثه‌ای ناگوار به وقوع نپیوندد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها