کد خبر: 565486
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۷:۴۲:۰۶
| |

هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

باران سیل‌آسا در راه اصفهان است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از روز پنجشنبه تا اواخر جمعه شاهد رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، بارش تگرگ در مناطق جنوب، جنوب غرب، مرکز استان( به ویژه مناطق جنوبی‌تر) و مناطق همجوار با استان فارس و چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد هستیم.

باران سیل‌آسا در راه اصفهان است
کد خبر: 565486
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۷:۴۲:۰۶

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: افزایش سرعت وزش باد در مناطق شمال شرق و هم مرز با استان سمنان باعث خیزش گرد و خاک در مناطق شرقی و مرکزی استان شده است که سبب افزایش آلودگی هوا، ماندگاری ذرات گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق مرکزی صنعتی، شرق و شمال شرق استان شده است.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه این شرایط تا اواخر روز سه‌شنبه و اوایل صبح چهارشنبه ادامه خواهد داشت، افزود: انجام هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش گرد و خاک و آلودگی هوا شود، مانند عملیات معدنی، خاکبرداری ممنوع است.

شیشه‌فروش بیان کرد: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای افراد آسیب‌پذیر پذیر، مشارکت در کاهش انتشار آلودگی‌های ناشی از خودروها و صنایع، عدم آتش زدن ضایعات و بقایای گیاهی و کشاورزی، حفاظت از تأسیسات، گلخانه‌ها و تابلوها در برابر وزش باد توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: بر اساس هشدار سازمان هواشناسی از روز چهارشنبه تا شنبه در سطح استان فعالیت سامانه بارشی تابستانی تشدید می‌شود، بر این اساس از روز پنجشنبه ۶ مرداد ماه تا اواخر جمعه شاهد رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، بارش تگرگ در مناطق جنوب، جنوب غرب، مرکز استان( به ویژه مناطق جنوبی‌تر) و مناطق همجوار با استان فارس و چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد هستیم.

وی گفت: اثرات این سامانه رگبار شدید باران ایجاد روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌های فصلی، اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان منتهی به استان‌های چهارمحال بختیاری، فارس و کهکیلویه و بویراحمد خواهد بود.

 شیشه‌فروش با بیان اینکه مدیریت بحران استان اصفهان به تیم‌های امدادی استان اعلام آماده‌باش داده است، خاطرنشان کرد: پاکسازی آبراهه‌ها، مسیل و رودخانه‌های منتهی به شهرها و روستاها به ویژه در دهانه پل‌ها، اجتناب از چرای دام در مناطق سیل‌خیز و عدم صعود به ارتفاعات، اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، عدم پارک خودروها در مسیل رودخانه‌ها و ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی نیمه جنوبی استان توصیه می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها