کد خبر: 545931
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۳:۱۹:۵۹
| |

اعضای بدن جوان شازندی، جان 7 نفر را نجات داد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دومین اهدا عضو استان مرکزی در کمتر از دو هفته از آغاز سال جدید و اعضای بدن جوان شازندی، جان 7 نفر را نجات داد.

اعضای بدن جوان شازندی، جان 7 نفر را نجات داد
کد خبر: 545931
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۳:۱۹:۵۹

​سید محمد جمالیان گفت: جان بخش و بخشنده اعضای بدن، جوانی ناکام به نام احسان عاجلو ۳۱ ساله اهل شازند است که با تشخیص همکاران و پس از تشخیص گروه پزشکی به مرگ مغزی اعضای بدنش اهدا شد.

به گزارش فارس، وی افزود: مرحوم عاجلو به دنبال آنوریسم مغزی در بیمارستان ولیعصر بستری شد و سرانجام پس از کشمکش زیاد و دست و پنجه نرم کردن با مرگ و زندگی، به دیار باقی شتافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: با تشخیص مرگ مغزی و پس از اخذ رضایت از خانواده پیکر وی به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل و تحت عمل جراحی هاروست قرار گرفت و کلیه‌ها، کبد، ریه ایشان به ۷ نفر از بیماران نیازمند اعضا پیوند زده شد.

 جمالیان در ادامه خاطر نشان کرد: استان مرکزی به دلیل حجم بالای تصادفات و حوادث دیگر از جمله استان‌هایی است که به تعداد بیشتری از پیوند اعضا احتیاج دارد که خوشبختانه در چند سال گذشته تعداد کسانی که به اهداء عضو اعضای بدن خود بعد از مرگ مغزی رضایت می‌دهند، بیشتر شده و امیدواریم با فرهنگ سازی این اقدام زیبا و تاثیرگذار، جان بیشتری از کسانی که برای ادامه حیات به یک یا چند عضو نیاز دارند نجات یابد. 

وی با اشاره به اینکه در مرگ مغزی، خونرسانی به مغز متوقف شده، اکسیژن‌رسانی به آن انجام نمی‌گیرد، مغز تمام کارکرد خود را از دست می‌دهد و دچار تخریب غیر قابل برگشت می‌گردد، افزود: اگر چه پس از مرگ مغزی اعضای دیگر از جمله قلب، کبد و کلیه‌ها هنوز دارای عملکرد هستند بتدریج در طی چند روز آینده از کار خواهند افتاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امکان بهبودی و برگشت بیمار مرگ مغزی به هیچ عنوان وجود ندارد وچه خوب است افراد با میل و رضایت خود و آگاهی به این موضوع، با امضاء و تکمیل رضایت نامه نگذارند عضوی که می‌تواند جان چند نفر را نجات دهد،سالم به زیر خاک برود.

گفتنی است مراسم خاکسپاری آن مرحوم ظهر امروز در زادگاهش (شازند)با حضور بستگان، آشنایان، دوستان و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها