کد خبر: 565414
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۵:۵۷:۲۹
| |

استانداری تهران:

هشدار نارنجی در پایتخت/مردم از رودخانه‌ها فاصله بگیرند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار نارنجی در استان خبر داد و گفت: با توجه به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها از مردم می‌خواهیم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند.

هشدار نارنجی در پایتخت/مردم از رودخانه‌ها فاصله بگیرند
کد خبر: 565414
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۵:۵۷:۲۹

حامد یزدی مهر عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار سطح نارنجی فعالیت سامانه بارشی همرفتی و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و نفوذ گرد و غبار در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: براساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، از روز چهارشنبه پنجم تا اواخر وقت جمعه هفتم مرداد ۱۴۰۱ در استان تهران وجود دارد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: وقوع رگبار باران، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در ارتفاعات شمال شرقی به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات و مناطق مستعد بارش پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با توصیه به عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها افزود: از همه شهروندان می‌خواهیم ضمن اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نسبت به ترددهای درون و برون شهری احتیاط لازم را داشته باشند.

وی درباره جا به جایی عشایر، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، احتمال برخورد صاعقه نیز هشدار داد و گفت: شهروندان با توجه به پیش بینی وزش باد شدید تا خیلی شدید و خیزش گرد و خاک و نفوذ گرد و غبار انتقالی از استان‌های هم جوار و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نیمه جنوبی و غربی استان تهران نسبت به عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان و ساختمان‌های نیمه کاره توجه جدی داشته باشند.

یزدی مهر درباره استحکام سازه‌های نیمه کاره نیز هشدار داد و افزود: مردم در خصوص احتمال سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی نیز توجه ویژه داشته باشند تا خدایی ناکرده شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از آماده باش مدیریت بحران استان تهران در زمینه پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی در جهت فعالیت سامانه بارشی پیش بینی شده خبر داد و گفت: تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده است.

نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران نیز روز یکشنبه دوم مرداد در نشست شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری خواست نسبت به وقوع سیل اقدامات پیشگیرانه انجام دهد و در تذکری گفت: از شهرداری می‌خواهیم لایروبی درست مسیل‌ها را انجام دهد تا شاهد وقوع سیل نباشیم.

وی با اشاره به وقوع سیل در کشور افزود: انجام لایروبی درست مسیل‌ها منجر به جلوگیری از سیل می‌شود و اقدامات مناسب منجر به کاهش این حوادث خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: از شهرداری تهران می خواهیم در این زمینه اقدامات گسترده و با برنامه انجام دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها