کد خبر: 565209
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۵:۵۰:۲۱
| |

سیلاب در کمین بوشهر است

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی مونسون، از چهارشنبه این هفته وارد جنوب استان می‌شود و به علت بارش باران شدید در استان‌های همسایه، امکان ایجاد سیل در استان بوشهر وجود دارد.

سیلاب در کمین بوشهر است
کد خبر: 565209
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۵:۵۰:۲۱

فرج‌الله شکوهی‌پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بررسی و تحلیل آخرین الگوها و  نقشه های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت روزهای چهارشنبه تا یکشنبه با فعالیت سامانه ناپایدار فصلی، شاخص‌های ناپایداری همرفتی در سطح استان بوشهر به ویژه نیمه جنوبی، نوار شرقی، ارتفاعات و مناطق بالادستی استان افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: از چهارشنبه تا یکشنبه ضمن افزایش و رشد ابرهای همرفتی، وقوع رگبارهای پراکنده باران، رعدوبرق، وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد همراه با ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت با توجه به حجم بارندگی در استان‌های هم‌جوار، سیلابی شدن رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌های فصلی منتهی به استان دور از انتظار نمی‌باشد بیان کرد: سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال ریزش کوه و مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی، برخورد صاعقه به زمین و برخورد به سازه‌های شهری، تأسیسات برقی و مخابراتی، افزایش ارتفاع موج و ایجاد تلاطم دریا ازجمله خطرات احتمالی پیشرو است.

شکوهی‌پور ادامه داد: باتوجه به حادثه‌خیز بودن روزهای اخیر پیشنهاد می‌شود؛ راهکارهایی برای عبور سیلاب‌های احتمالی و برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی اتخاذ گردد، از اتراق و چرای دام در محدوده رودخانه‌ها و مسیل‌ها و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری و سفرهای غیرضروری و ترددهای جاده‌ای انجام نشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها