کد خبر: 516383
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۰:۳۸:۳۰
| |

سازمان هواشناسی هشدار داد:

وقوع سیلاب‌های شدید در نوار ساحلی جنوب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از امروز تا روز پنجشنبه در نوار ساحلی خزر همچنین اردبیل و شمال آذربایجان غربی و شرقی بارش باران شدید و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.   با هشدار نسب به وقوع سیلاب‌های موقت، از بارندگی شدید در نوار ساحلی و جنوبی کشور خبر داد.

وقوع سیلاب‌های شدید در نوار ساحلی جنوب کشور
کد خبر: 516383
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۰:۳۸:۳۰

اعتمادآنلاین| «فریبا گودرزی» روز دوشنبه افزود: از امروز تا روز پنجشنبه در نوار ساحلی خزر همچنین اردبیل و شمال آذربایجان غربی و شرقی بارش باران شدید و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

به گزارش ایرنا، وی گفت: همچنین در استان‌های ساحلی خزر روند کاهشی دما، بین سه تا هفت درجه، پیش‌بینی شده است.

گودرزی افزود: دریای‌خزر امروز مواج و متلاطم است و شدت بارش‌ها امروز در غرب مازندران، نواحی غربی دریای خزر و بخشی از گیلان است که حتما هموطنان با توجه به هشدارها متوجه احتمال غرق شدن و خسارت به شناورهای صیادی و تفریحی باشند.

وی گفت: بر این اساس افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا 2 متر در سواحل، 2 تا 2.5 متر در نواحی فراساحلی همراه با بارش باران و وزش باد در نواحی غربی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان و غرب مازندران، برای سه‌شنبه (13 مهر) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران، چهارشنبه (14 مهر) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان، و پنج‌شنبه (15 مهر) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی شده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، امروز در ادامه فعالیت سامانه کم‌فشار حاره‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و دریای عمان، بارندگی شدید و وزش باد پیش‌بینی شده است. فعالیت این سامانه سبب افزایش ارتفاع موج سه تا چهار متر، وزش باد شدید (افزایش سرعت باد تا 70 کیلومتر بر ساعت و سرعت باد لحظه‌ای بیش از 100 کیلومتر بر ساعت)، بارش شدید باران، رگبار و رعدوبرق برای امروز خواهد شد.

وی گفت: همچنین فعالیت این سامانه برای فردا سبب افزایش ارتفاع موج 1 تا 1.5 متر در سواحل و 2 تا 3 متر در فراساحل همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد خیلی شدید در نواحی فراساحلی می‌شود. بر این اساس افزایش ارتفاع موج و بارش باران از بعدازظهر دوشنبه (12 مهر) آغاز خواهد شد و تا پنج‌شنبه (15 مهر) ادامه دارد.

رفیعی ادامه داد: تهران نیز امروز آسمان صاف، غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد را دارد. حداکثر و حداقل دما امروز در تهران به 27 و 18 درجه بالای صفر می‌رسد. هوای تهران هم در روزهای پایان هفته خنک‌تر خواهد شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها