21 فوتی و 2 مفقودی نتیجه سیل غافلگیر کننده شهرستان استهبان/جستجوی 2 کودک گمشده ادامه دارد

مدیرعامل هلال احمر فارس گفت: جستجو برای پیدا کردن مفقودین در سیل استهبان همچنان ادامه داد و با توجه به اینکه 2 کودک هنوز پیدا نشده اند این قول را می دهیم که تا پیدا کردن آخرین مفقودی در کنار مردم باشیم.

21 فوتی و 2 مفقودی نتیجه سیل غافلگیر کننده شهرستان استهبان/جستجوی 2 کودک گمشده ادامه دارد
کد خبر: 564993
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۷:۵۹:۰۶

در پی وقوع سیل تابستانی و طغیان رودخانه در شهرستان استهبان، عصر روز گذشته تعدادی از هم استانی‌ها که برای گردشگری و تفریح در منطقه سلطان شهباز بودند، بر اثر طغیان آب رودبال، دچار سانحه شدند که با اعلام این حادثه جمعیت هلال احمر استان به کمک مردم شتافت.

به گزارش فارس، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس  در محل وقوع سیل به خبرنگار فارس گفت: از روز گذشته تعدادی از هم استانی‌های عزیز و گردشگران برای تفریح در بستر رودخانه بودند که یک دفعه به دلیل بارندگی زیاد در  قسمت بالادست، سیل اتفاق افتاد و چون عرض رودخانه کم بود، آب رودخانه بالا آمده و متاسفانه تعدادی از این عزیزان فوت شدند.

حسین درویشی  ادامه داد: در این حادثه تعدادی خودرو داشتیم که در مسیر سیل قرار گرفته بودند و تعدادی نیز مفقودی داشتیم که به محض اینکه اطلاع رسانی شد از شهرستان استهبان، تیم‌های عملیاتی اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به گستردگی حادثه، نیازمند تیم‌های دیگری شدیم که با اضافه شدن آنها به 30 تیم امدادی رسیدیم  همزمان و بالگرد هلال احمر و سگ‌های تجسس که در منطقه حضور پیدا کردند، در نهایت با ظرفیت ۱۴۰ نفری نیروی عملیاتی امداد و نجات در منطقه کار جستجو را انجام دادیم.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر ۲۱ نفر فوتی داشتیم که اجساد آنها از آب خارج شد و 2 کودک مفقود هستند که هنوز کار جستجوی آنها ادامه دارد.

درویشی با بیان اینکه علت توقف جستجو، بارندگی و رعد و برق در منطقه بوده است گفت: برای ساعاتی مجبور شدیم که کار جستجو را متوقف کنیم و پس از اینکه شرایط آب و هوایی مساعد شد، جستجو ادامه یافت.

 وی بیان کرد:  امیدوارم که بتوانیم آن 2 نفر را هم پیدا کنیم و این قول را به مردم می‌دهیم که تا آخرین مفقودی در کنارشان باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها