کد خبر: 563799
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۷:۰۶:۳۷
| |

مدیرکل بهزیستی البرز:

بیشتر کودکان کار البرز فاقد شناسه هویتی هستند

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه بیشتر کودکان کار البرز اتباع بیگانه فاقد شناسه هویتی هستند، گفت: سال گذشته به بیش از ۵۰۰ کودک کار از سطح خیابان و معابر البرز جمع آوری شده که بیش از ۸۲ درصد آنها اتباع خارجی بوده‌اند.

بیشتر کودکان کار البرز فاقد شناسه هویتی هستند
کد خبر: 563799
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۷:۰۶:۳۷

وجیهه فلاح محمدی، در نشست خبری روز شنبه 25 تیرماه با اشاره به اینکه شعار امسال هفته بهزیستی «شروعی دوباره برای بهتر زیستن» انتخاب شده است، اظهار کرد: جامعه هدف بهزیستی بسیار گسترده است و از زنان بد سرپرست و بی سرپرست، معتادان، کودکان کار و خیابان، افراد آسیب دیده و... را شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان بهزیستی درگیر مسائل اجتماعی است، افزود: انتظار داریم وظایف و خدمات سازمان بهزیستی در سطح جامعه اطلاع رسانی و بیان شود که این مهم به کمک اصحاب رسانه ممکن است.

وی ضمن با اشاره به اینکه با اعتبارات محدود دولتی ارایه خدمات به تمامی جامعه هدف بهزیستی ممکن نیست، یادآور شد: خود مردم و خیرین بازوی توانمند و کمکی ما در این حوزه خواهند بود. 

این مقام مسئول در خصوص رایگان شدن قبوض آب، برق و گاز جامعه هدف بهزیستی، گفت: نیازی نیست خانوارهای تحت پوشش بهزیستی هزینه این قبوض را پرداخت کنند و در این خصوص به اطلاع رسانی گسترده اصحاب رسانه نیاز داریم.

این مسئول تاکید کرد: متقاضیان برای بهره مندی از این خدمت باید در سامانه sam.behzisti.ir ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: به نام بودن قبض شرط استفاده از این خدمات نیست و تنها با ثبت شماره قبض می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند.

وی در بخش دیگری در خصوص تکدی گری و کودکان کار، گفت: ساماندهی تکدی‌گران و کودکان کار جزو اولویت‌های ما است، در این خصوص بررسی کارشناسی صورت می‌گیرد، در برخی موارد درآمد کودک کار نیاز خانواده است که با توجه به محدودیت منابع نمی‌توانیم حمایت ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیشتر کودکان کار البرز اتباع بیگانه فاقد شناسه هویتی هستند، گفت: سال گذشته به بیش از ۵۰۰ کودک کار از سطح خیابان و معابر البرز جمع آوری شده که بیش از ۸۲ درصد آنها اتباع خارجی بوده‌اند.

وی توضیح داد: طبق قانون، بهزیستی به اتباع خارجی ای که مجوز اقامت و اسناد هویتی دارند می‌تواند خدمات ارائه کند.

محمدی فلاح تاکید کرد: کودک کار و خیابان معضلی چندوجهی است و کاهش آمار و آسیب‌های ناشی از آن نیازمند تعامل بین بخشی و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی جامعه است.

مدیر کل بهزیستی البرز در پاسخ به سوالی در مورد آمار کودک همسری در استان گفت: متاسفانه بهزیستی آمار دقیقی در این خصوص ندارد و هر چند این موضوع آسیبی اجتماعی تلقی می‌شود ولی ارائه آمار به عهده بهزیستی نیست.

وی همچنین به بحث کودکان معتاد در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه رسیدگی و رهایی این کودکان از دام اعتیاد نیازمند شرایط و امکانات خاص است، این فرایند به عهده دانشگاه علوم پزشکی است و بهزیستی هیچ دخالتی در این بحث ندارد و این نهاد صرفا مسئولیت خدمات دهی به معتادین بالای ۱۸ سال را به عهده دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها