کلاهبرداری با ترفند استخدام در پتروشیمی کاویان

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری کلاهبردار اینترنتی با شگرد کاریابی در در پتروشیمی کاویان این استان خبر داد.

کلاهبرداری با ترفند استخدام در پتروشیمی کاویان
کد خبر: 531383
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۹:۳۰:۲۲

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری کلاهبردار اینترنتی با شگرد کاریابی در در پتروشیمی کاویان این استان خبر داد. 

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: علیرغم آگاهسازی‌های صورت پذیرفته، به علت سهل‌انگاری و بی‌توجهی کاربران به توصیه‌ها و هشدارهای ارائه شده، روند شکل‌گیری کلاهبرداری اینترنتی، افزایشی بودهو به روش‌ها و اشکال مختلف در استان اتفاق می‌افتد. 

وی ادامه داد: یکی از مصادیق کلاهبرداری در فضای مجازی، انتشار تبلیغ و آگهی کاریابی و استخدام در بستر شبکه‌های اجتماعی است. به‌تازگی پیامی با عنوان استخدام در پتروشیمی کاویان در گروه‌های واتس‌آپی انتشار یافت که میزان بازنشر آن هم گسترده بود.

رئیس پلیس فتا استان بیان کرد: در این آگهی، اعلام شده بود که از بین متقاضیان مرد واجد شرایط در مقاطع مختلف تحصیلی پس از طی مراحل آزمون کتبی و مصاحبه و معاینات پزشکی، به‌صورت اقماری دعوت به همکاری می‌شود و در پایین این متن نیز لینک اینترنتی ثبت‌نام جانمایی شده بود و کاربر پس از وارد شدن به لینک مذکور، چندین آیکون راهنما در قالب مراحل ثبت‌نام را مشاهده کرده  و جهت واریز هزینه اولیه ثبت نام که یک مبلغ مشخص بود، به درگاه پرداخت اینترنتی بانکی هدایت و در نهایت مبلغ به حساب تعریف شده‌ای واریز می شد.

قاسمی افزود: به‌محض رصد آگهی مذکور در فضای مجازی، موضوع از سوی پلیس فتا مورد  بررسی قرار گرفته و مشخص شد که این آگهی هیچ ارتباطی به شرکت پتروشیمی کاویان نداشته و از سوی یک فرد کلاهبردار، طراحی شده و در حقیقت، کلیه مبالغ  پرداختی متقاضیان برای ثبت‌نام استخدام در حساب فرد کلاهبردار واریز شده است.

رئیس پلیس فتا تاکید کرد: بلافاصله این اقدام مجرمانه به شرکت کاویان اعلام و در جهت پیشگیری از ایجاد ضرر و زیان بیشتر به کاربران و هم استانی‌های عزیز، ضمن اطلاع‌رسانی گسترده در فضای مجازی مبنی بر خلاف واقع بودن آگهی، با طرح شکایت توسط نماینده حقوقی، پیگیری تکمیلی و تخصصی تا مرحله دستگیری فرد کلاهبردار در اولویت اقدامات پلیس فتا شهرستان عسلویه قرار گرفته است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: نباید به صحت آگهی و تبلیغات استخدام و کاریابی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر میشوند، بدون تحقیق  و بررسی، اعتماد کرد و قبل از ارائه مدارک هویتی و شخصی یا پرداخت هرگونه وجهی در قالب هزینه ثبت نام یا غیره، از اصالت هویت شرکت و محتویات مطرح شده در آگهی، یقین حاصل کنید.

رئیس پلیس فتا استان اعلام کرد: توصیه می‌شود جهت اشتغال به‌صورت حضوری به شرکت‌ها و مؤسسات معتبر داخلی مراجعه و یا در آزمون‌های استخدامی که از طریق صداوسیما یا رسانه‌های چاپی کثیرالانتشار اعلام می‌شود، اقدام کنند.

به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، قاسمی  از هم‌استانی‌های عزیز درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه و در بخش گزارشات مردمی، موضوع را ثبت و اعلام تا از ایجاد خسارت و آسیب برای سایر هموطنان خود نیز جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها