کد خبر: 561471
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ۱۸:۴۶:۴۲
| |

بی توجهی به هشدار ناجیان غریق در آبهای ساحلی محمودآباد قربانی گرفت

جوان تهرانی با وجود هشدار ناجیان غریق مبنی بر طوفانی بودن دریا و خودداری از شنا، درآب های ساحلی محمودآباد غرق شد.

بی توجهی به هشدار ناجیان غریق در آبهای ساحلی محمودآباد قربانی گرفت
کد خبر: 561471
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ۱۸:۴۶:۴۲

رییس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان محمودآباد گفت: با وجود هشدارهای ناجیان مبنی بر طوفانی بودن دریا یک جوان ۱۸ ساله اهل تهران در ساحل یک و در محدوده ای که تابلو شنا ممنوع نصب شده بود،  وارد آب می شود.

به گزارش ایرنا، سعید خادمی افزود: با وجود اینکه دریا طوفانی و طول موج آن برای هرگونه فعالیت دریایی مناسب نبود، این فرد اقدام به شنا کرد که غرق شد و در حال حاضر جستجو برای یافتن جنازه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دریا به شدت طوفانی می باشد، بیان کرد: در حال حاضر یافتن جنازه این فرد به شدت کار دشواری است و احتمالا به دلیل مواج بودن دریا طی روزهای آینده در یکی از شهرهای ساحلی پیدا خواهد شد.

رییس هیات نجات غریق محمودآباد گفت: متاسفانه بومیان و مسافران به هشدارهای ناجیان هیچ توجهی ندارند و با وجود پرچم های سیاهی که مبنی بر ممنوعیت شنا در سواحل نصب شده وارد آب می شوند.

هواشناسی مازندران درر روزهای اخیر  با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد ، نسبت به خطرات شکل گیری امواج بلند در دریای خزر آن هم در  فصل شنا هشدار داده و هرگونه فعالیت دریایی را تا صبح روز سه‌شنبه هفته جاری ناامن اعلام کرد.

طبق پیش بینی هواشناسی، بیشینه سرعت وزش باد در دریای خزر تحت تاثیر سامانه بارشی و مرطوب شمالی تا ۱۵ متر بر ثانیه می رسد که باعث شکل گیری امواج تا ۲.۵ متر خواهد شد و در این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

هواشناسی مازندران توصیه کرده است تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

گفتنی است  جمعه گذشته نیز یک نوجوان ۱۲ ساله آملی در منطقه شنا ممنوع ساحل شهرک دی محمودآباد غرق شد.

از ابتدای آغاز طرح دریا تاکنون ۸۹ نفر در آبهای ساحلی محمودآباد نجات یافتند که از این تعداد ۱۶ نفر برای بستری در بخش های ویژه اعزام شدند. همچنین در این مدت ۵ نفر در آبهای ساحلی  این شهرستان غرق شدند و یک نفر نیز بر اثر واژگونی قایق بادی جان باخت.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از ساحل دریای خزر را در اختیار دارد. طرح سالم‌سازی در سواحل مازندرانی دریای خزر در روز سوم خرداد ماه امسال به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

گزارشات رسمی دستگاه های متولی نشان می دهد بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از غرق شدن در دریای مازندران در مناطق خارج از طرح دریا و منطقه شنا ممنوع اتفاق افتاده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها