کد خبر: 560968
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ۲۰:۲۴:۳۸
| |

دستگیری هکر اینستاگرامی با ۲ میلیارد تومان کلاهبرداری از شهروندان مازندرانی

رئیس پلیس فتای استان مازندران از دستگیری هکر اینستاگرامی که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرامی شهروندان اقدام به کلاهبرداری ۲ میلیارد تومانی کرده بود، خبر داد.

دستگیری هکر اینستاگرامی با ۲ میلیارد تومان کلاهبرداری از شهروندان مازندرانی
کد خبر: 560968
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ۲۰:۲۴:۳۸

سامع خورشاد در تشریح این خبر، گفت: در پی شکایت چند تن از شهروندان مازندرانی در خصوص هک اکانت پیج اینستاگرام و کلاهبرداری از دنبال کننده های آنان تحت عنوان نیاز مالی، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضایی تشکیل و با ثبت اظهارات شکات موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت.

به گزارش ایسنا، به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی ادامه داد: با ارائه مستندات شکات مشخص شد متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت آن ها، دسترسی به اکانت پیدا کرده و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری می کرد.

رئیس پلیس فتای استان مازندران یادآورشد: با اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد، متهم ساکن یکی از شهرهای پایتخت بوده که با هماهنگی قضایی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا مازندران طی عملیاتی پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری نامبرده شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۶۵۰ مالباخته در این پرونده وجود دارد و تعداد شکات نیز در حال افزایش است افزود: متهم پس از انتقال به پلیس فتا مازندران ضمن پذیرش بزه انتسابی و کلاهبرداری ۲ میلیارد تومانی، پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

خورشاد با توصیه به کاربران تصریح کرد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام رسان‌ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه های ناشناخته استفاده نکنند و برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود کنند و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می گیرد، خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها