آیت‌الله جنتی:

برخورد به موقع با تخلف، بازدارنده مجرمان است

دبیر شورای نگهبان، قوه قضائیه را پناهگاه ستمدیدگان و اقتدار این قوه را عامل پیشگیری از ظلم دانست و گفت: برخورد به موقع و قاطع با تخلف، عامل بازدارنده مجرمان و مفسدان است.

برخورد به موقع با تخلف، بازدارنده مجرمان است
کد خبر: 559468
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۵:۳۹:۵۲

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز چهارشنبه (۱ تیر ) در جلسه این شورا با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه به تبیین برخی ابعاد شخصیتی شهید بهشتی پرداخت و گفت: برای گرامیداشت مقام والای قضا و تکریم از مقام شهید مظلوم، آیت‌‌الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (ره)، اولین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، از روز اول تیرماه تا روز هفتم تیرماه که سالروز شهادت آن بزرگوار است هفته قوه قضاییه نامیده شده است.

​به گزارش فارس، وی با بیان اینکه شهید بهشتی انسانی متین، مقید، صبور و با اخلاق بود، اظهار داشت: از اول آشنایی با ایشان که به قبل از انقلاب برمی‌گردد جز خوبی و اخلاص در رفتار و کردار این شهید مظلوم سراغ ندارم.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: از همان زمان آشنایی با شهید بهشتی شیفته ایشان شدم و ارادت کامل داشته و دارم و هنوز پس از گذشت سالها، مصیبت این شهید عزیز قلبم را می‌سوزاند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه ان‌شاءالله خداوند امثال شهید بهشتی را بیشتر به ما عطا کند، تصریح کرد: خداوند شهید بهشتی را با اجداد طاهرینش محشور و توفیق ادامه راه این شهید عزیز که راه ائمه اطهار و امیرالمومنین علی (ع) است را به همه ما عنایت فرماید.

وی اضافه کرد: شهید بهشتی از جمله مدیران تراز انقلاب اسلامی است که مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید با مقایسه خود با ایشان، خود را ارزیابی کنند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی، آن را بی‌بدیل عنوان و خاطرنشان کرد: شهید بهشتی یک انقلابی تمام عیار بود که تا پایان عمر ذره‌ای از انقلابیگری کوتاه نیامد؛ ایشان مصداق آیه "انّ الّذین قالوا ربّنا اللَّه ثمّ استقاموا" بود.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه اگرچه شهادت شهید بهشتی و یاران او که از خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلام بودند ضربه‌ای سخت به انقلاب اسلامی وارد کرد اما حقانیت و مظلومیت انقلاب را نیز آشکار کرد، اظهار داشت: تمام عرصه‌هایی که شهید بهشتی در آنها ورود کرده از باقیات الصالحات آن بزرگوار است.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب نمی‌خواهند که جوانان ما با شخصیت‌هایی مانند شهید بهشتی آشنا شوند زیرا چنین شخصیت‌هایی گواه حقانیت انقلاب اسلامی هستند از همین رو ما باید در شناساندن این شخصیت به جوانان بیشتر تلاش کنیم.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود عدالت را یکی از آرمانهای مهم انقلاب اسلامی دانست که قوه قضائیه در تحقق آن نقش تعیین کننده‌ای دارد.

آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه اجرای عدالت سخت است، گفت که همین امر باعث می‌شود انجام وظیفه در قوه قضائیه سخت‌تر باشد.

وی همچنین افزود: اجرای عدالت بعضی وقت‌ها باعث می‌شود دوستان انسان به دشمن تبدیل شوند؛ چراکه اجرای عدالت دشمن‌‌زا است.

دبیر شورای نگهبان قوه قضائیه را پناهگاه ستمدیدگان و اقتدار این قوه را عامل پیشگیری از ظلم دانست و خاطرنشان کرد: برخورد به موقع و قاطع با تخلف، عامل بازدارنده مجرمان و مفسدان است.

آیت‌الله جنتی یادآور شد: بحمدالله روند روبه رشدی در اقدامات قوه قضاییه مشاهده می‌شود و اطلاع‌رسانی خوب از اقدامات صورت گرفته نیز عامل افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضا شده است.

وی در پایان این قسمت از سخنان خود گفت: از زحمات ارزشمند حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ریاست محترم قوه قضاییه تشکر می‌کنم و برای ایشان و همکاران‌شان آرزوی توفیق دارم.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز مراسم حج تمتع گفت: بعد از اینکه دو سال به خاطر شیوع ویروس کرونا حجاج ایرانی و کشورهای دیگر نتوانستند در مراسم حج حضور داشته باشند امسال این توفیق نصیب زائران شد تا بتوانند در این مراسم سراسر معنویت حضور یابند.

آیت‌الله جنتی افزود: اگر فلسفه وجودی مراسم بی‌نظیر حج درک شود و این مراسم در جایگاه واقعی خود قرار گیرد، می‌تواند حل کننده مشکلات جهان اسلام باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای همه حجاج بیت‌الله الحرام آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم بتوانند از این مراسم سراسر معنویت بهره کافی را ببرند و قدر لحظه لحظه آن را بدانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها