کد خبر: 555063
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۱۵:۱۳:۰۰
| |

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

عاملان و بانیان حادثه متروپل به جای پاسخگویی، مدعی و طلبکار شده‌اند

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تسلیت حادثه آبادان اظهار داشت: متاسفانه در این حادثه غمبار عده‌ای که عاملان و بانیان آن در دولت قبل بودند به جای این که پاسخگو باشند مدعی و طلبکار شدند و دولت را مورد هجمه قرار می دهند.

عاملان و بانیان حادثه متروپل به جای پاسخگویی، مدعی و طلبکار شده‌اند
کد خبر: 555063
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۱۵:۱۳:۰۰

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز سه شنبه در یازدهمین جلسه شورای معاونین امور مجلس وزارت خانه ها و سازمان های دولتی و دستگاههای اجرایی به میزبانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بیانات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص رابطه قوه مجریه و مقننه را بسیار راهگشا و مفید ارزیابی کرد و گفت: مقام معظم رهبری خواهان همکاری صمیمانه بین دو قوه شده و نکاتی در خصوص نحوه تعامل قوا مطرح کردند که می تواند کمک بسیار بزرگی در تعامل و همکاری هرچه بهتر و سازنده بین دولت و مجلس باشد. حسینی خاطرنشان کرد:  مدیریت کشور  از دشواری‌ها و پیچیدگی‌های زیادی  برخوردار است لذا همه باید در بیان مشکلات و ارائه راهکارها به گونه‌ای سخن بگویند که دشمنان نتوانند از آن سو استفاده کرده و سیاه نمایی کنند.

​به گزارش فارس، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: در بیان مسائل و اطلاع رسانی نباید دقت فدای سرعت شود لازم است مراقبت کنیم تا مسائل و موضوعات فرعی جای مسائل اصلی را نگیرند و قطعا نمایندگان محترم نیز در نحوه بیان و پیگیری مطالبات مردم از مسائل و مقدورات بودجه آگاهند تا  مطالباتی خارج از قانون و مقررات مطرح نشود. گاهی مطالبه خارج از قوانین و شرایط زمینه‌ای برای سوء استفاده دشمنان و بدخواهان ملت ایران فراهم می کند.

حسینی خاطرنشان کرد: معاونین پارلمانی باید حضور فعال و موثر داشته و زمینه همراهی هر چه بهتر نمایندگان مجلس در روند اجرای مصوبات را فراهم سازند و لازم است مصوباتی که اجرایی می شود برای مردم و جامعه تبیین و تشریح شود.

 وی افزود: معاونین پارلمانی دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه همچنین لازم است نطق ها و سخنان مطرح شده در مجلس شورای اسلامی را با حساسیت پیگیری کنند همه باید مراقبت کنیم  تا از تحریف و تفسیر های یک طرفه جلوگیری شود و نباید از کنار مسائل و موضوعاتی که مطرح می شود بی تفاوت عبور کرد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رئیس جمهور همواره گزارش روزانه نظرات نمایندگان مجلس و پاسخ های ارائه شده را مطالبه می کنند لذا لازم است معاونین پارلمانی به طور منظم گزارش عملکرد خود را ارائه کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: معاونین پارلمانی باید تعامل و گفتگو ی نزدیکی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشند و به طور فعال موضوعات و مشکلات مطرح شده را پیگیری و حل و فصل کنند البته وزرا نیز لازم است اختیارات لازم را به معاونین پارلمانی بدهند تا آنها بتوانند به سهولت مشکلات را پیگیری کند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با تسلیت حادثه آبادان اظهار داشت: بلافاصله پس از این حادثه استاندار ، وزیر کشور، معاون اول، معاون اقتصادی ‌و معاون امور زنان رئیس جمهور، هلال احمر، آتش نشانی و ستاد بحران در محل حادثه حضور یافته و از نزدیک به مدیریت مشکل پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در این حادثه  غمبار عده‌ای که عاملان و بانیان آن در دولت قبل بودند به جای این که پاسخگو باشند مدعی و طلبکار شدند و دولت را مورد هجمه قرار می دهند.

حسینی گفت: دولت کوچکترین قصور و کوتاهی را نمی پذیرد و همه امکانات را بسیج کرده است، اما کسی که باید پاسخگوی اهمال و قصور باشد بانیان این حادثه هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها