کد خبر: 557578
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۲۰:۲۶:۰۷
| |

رئیس سازمان اورژانس کشور:

۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس بالای ۱۵ سال داریم

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ناوگان آمبولانس کشور فرسوده است گفت: درمجموع ۵۶۰۰ دستگاه آمبولانس سراسر کشور فعالیت می‌کند که از این تعداد ۳۰۰۰ دستگاه عمر بالای ۱۵ سال دارد.

۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس بالای ۱۵ سال داریم
کد خبر: 557578
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۲۰:۲۶:۰۷

جعفر میعادفر ظهر در حاشیه تودیع و معارفه رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان البرز که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر در کشور 3 هزار پایگاه اورژانش داریم که 1300 پایگاه شهری و 1700 پایگاه اورژانش جاده‌ای هستند.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به ظرفیت کلانشهرها در زمینه اورژانس، افزود: حدود 50 پایگاه اورژانس هوایی و حدود 300 دستگاه موتورلانس در کلانشهرها در حال خدمات دهی هستند که بیشترین فعالیت ها مربوط به البرز و تهران است.

رئیس سازمان اورژانس کشور  با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود پنج هزار و 600 دستگاه آمبولانس در کشور خدمات رسانی می‌کنند که حدود 3000 هزار دستگاه سن بالای 15 سال فعالیت را دارند که کارایی و کیفیت لازم برای خدمات دهی را ندارند، بیان کرد: مشکلات اورژانس در سه بخش زیر ساخت‌ها، پایگاه‌ها و واحدهای کانکسی است.

میعادفر با بیان اینکه در چند سال گذشته با مشارکت خیرین وضعیت خودروها کمی بهبود یافته است، ادامه داد: در حال حاضر حدود  300 تا 350 پایگاه کانکسی در کشور وجود دارد که این شرایط در شان همکاران نیست.

وی با بیان اینکه  25 هزار نیرو در کل کشور داریم اما این تعداد کافی نیست و باید در آمار حدود هفت هزار نیرو به نیروهای انسانی اورژانس اضافه شود، گفت: در ارتباط با موضوع کمبود کادر اورژانس جلساتی با سازمان امور استخدامی کشور داشتیم و تلاش می‌کنیم تا مجوزهایی را برای تامین نیروی انسانی دریافت کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود و فرسودگی ناوگان آمبولانس روبرو هستیم، عنوان کرد: در بخش تامین بالگرد از ظرفیت سازمان‌های نظامی استفاده شده است.

میعادفر با اشاره به اینکه طبق مصوبه هئیت وزیران باید به ازای هر 50 هزار نفر در شهرها  یک پایگاه و در جادهها به فاصله هر 40 کیلومتر یک جایگاه و در مناطق صعب العبور هر 15 کیلومتر یک پایگاه  داشته باشیم، عنوان کرد: بیشتر مشکلات و چالش‌های ما در کلانشهرها است برنامه آینده ما این است که کلانشهرها را با استانداردی که دولت تععین کرده توسعه دهیم.

در این جلسه مهرداد بابایی ریاست مرکز فوریتهای پزشکی تودیع و احمد مهدوی به عنوان رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز معارفه شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها