کد خبر: 553129
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۲۰:۱۸:۵۷
| |

معلول مضروب از بیمارستان ترخیص شد/ «محمد» فعلاً در آغوش خانواده خواهد بود

بر اساس پیگیری‌ها معلول سندروم داون که در یک مرکز توانبخشی در سمنان به‌شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود، از بیمارستان ترخیص شده است و فعلاً در آغوش خانواده خواهد بود.

معلول مضروب از بیمارستان ترخیص شد/ «محمد» فعلاً در آغوش خانواده خواهد بود
کد خبر: 553129
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۲۰:۱۸:۵۷

یک بیمار سندروم داون با شرایطی نامناسب از یک مرکز توانبخشی در سمنان، با آمبولانس به بیمارستان کوثر این شهر منتقل شد.

​به گزارش فارس، «مهدی»، برادر این بیمار سندروم داون است که در پیگیری‌های بعدی، در سمنان، ماجرا را شرح داد و ادعاهایی را درباره شرایط نامساعد جسمانی برادرش در پی ضرب و جرح در این مرکز توانبخشی مطرح کرد.

اداره کل بهزیستی استان سمنان هم بعدتر در واکنش تأیید کرد که در روزهای اخیر، به یکی از توانخواهان مقیم در یکی از مراکز شبانه‌روزی نگهداری از معلولان ذهنی استان آسیب جسمی وارد شده است.

با این حال، روز گذشته اسنادی به دست خبرنگار این خبرگزاری رسید که نشان می‌دهد اداره کل پزشکی قانونی استان سمنان در بررسی پرونده ضرب و جرح شدید این معلول سندروم داون، ۳۱ بند صدمه بدنی وارده به این معلول را محرز تشخیص داده است.

محمدشریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان پس از اطلاع از مصدومیت مددجوی معلول در سمنان، به‌صورت سرزده در مرکز توانبخشی معلولان سمنان حاضر شد و ضمن بررسی دقیق موضوع و تحقیق از مطلعان و مسؤولان مربوطه، سوابق پزشکی و پرونده موجود را در آن مرکز نگهداری بررسی کرد.

سرپرست بهزیستی استان گفت: موضوع آسیب جسمی به توانخواه سندرم دان در یکی از مراکز تحت نظارت از اولین ساعات گزارش تاکنون بدون وقفه و مستمر در حال بررسی است.

محمود منطقی، سرپرست اداره کل بهزیستی استان سمنان امروز گزارشی از روند رسیدگی به آسیب‌دیدگی‌های توانخواه سندروم داون در مرکز تحت نظارت بهزیستی استان سمنان ارائه کرد.

وی گفت: در روزهای اخیر، گزارشی مبنی بر آسیب‌دیدگی جسمی توانخواه مقیم در یکی از مراکز شبانه‌روزی نگهداری از معلولان ذهنی استان وصول شد که این اداره کل، پس از دریافت گزارش، تیمی متشکل از معاون توانبخشی، حراست و بازرسی اداره کل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان تشکیل و موضوع را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: در این راستا، ارتباط و ملاقات مستمر با توانخواه و خانواده او توسط اداره کل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان تا ترخیص مددجو از بیمارستان شهرستان سمنان انجام  شد.

منطقی بیان کرد: هم‌اکنون توانخواه به شهرستان شاهرود و در کنار خانواده منتقل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود، مأمور به پیگیری و رسیدگی به نیازهای توانخواه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها