کد خبر: 556735
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۲۱:۴۰:۳۹
| |

رئیس‌جمهور:

قانون و عدالت در تدوین طرح جامع آبرسانی مورد توجه قرار گیرد

رئیس‌جمهور گفت: رفع مشکلات آبی نیازمند طرحی جامع برای استفاده از آب برای شرب، صنعت و کشاورزی است که باید عدالت، قانون و اولویت در تدوین این طرح مورد توجه قرار گیرد.

قانون و عدالت در تدوین طرح جامع آبرسانی مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 556735
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۲۱:۴۰:۳۹

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ظرفیت‌های زیادی دارد که دغدغه بیکاری را حل می‌کند به شرط اینکه اینکه این ظرفیت‌ها احیا شوند.

​به گزارش فارس، رئیس جمهور ادامه داد: کارها با حضور چهره‌های باانگیزه، بااندیشه و کارآمد دنبال شوند زیراکه مهم است مدیری که در ادارات کار می‌کند چقدر انگیزه کاری داشته باشد و به مردم فکر کند.

کاهش فقر و بیکاری با مدیریت جهادی ممکن می‌شود

رئیسی اظهار داشت: آمارها از فقر و بیکاری در این استان خبر می‌دهد که کاهش این موارد و دغدغه خانواده‌ها نیازمند فعالیت جهادی مدیران است.

مدیری که انگیزه تحولی ندارد در حاشیه قرار بگیرد  

وی با بیان اینکه با نگاه به اولویت‌ها به این سفر آمده‌ایم، ادامه داد: روحیه تحول‌گرایی، انگیزه مدیران و نیروهای تحت امر است که بسیاری از مسائل را حل می‌کند پس اگر مدیری انگیزه تحولی ندارد باید در حاشیه قرار گیرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: نیروهای فرسوده با نیروهای جهادی جایگزین شوند تا راندمان کاری اوضاع بهتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه مدیران جهادی کار را شروع کنند و به فردا موکول نکنند، ادامه داد: مقام معظم رهبری سال‌های گذشته به این استان سفر و از منطقه لبد بازدید کردند اما هنوز مشکلات بیان شده در این سفر حل نشدند که بنده شرمنده مردم هستم ولی مردم این منطقه از روحیه شکرگزاری بالایی برخوردارند که تاکنون به پای این نظام مانده‌اند.

ساخت مدرسه مطالبه مردم عشایر

رئیسی با بیان اینکه مردم عشایر و بختیاری ما مدرسه ندارند، گفت: اهالی این مناطق بااستعداد هستند اما از تحصیل بازماندند و درخواست ساخت مدرسه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی را داشتند.

وی با بیان اینکه به تأخیر انداختن کارها آفت و حق‌الناس محسوب می‌شود، افزود: مدیران باید هر مسئله‌ای که در دولت اعلام می‌شود را بدون هیچ‌گونه حق‌الناسی پیگیری کنند زیراکه مردم باید احساس کنند در این دولت کار متفاوتی صورت گرفته است.

آب باقی‌مانده را درست مصرف کنید

رئیس جمهور با اشاره به اینکه میزان دبی آب در این استان کمتر شده است، اظهار داشت: مدیران برای برطرف کردن نگرانی مردم نسبت به تأمین آب شرب همت و توجه داشته باشند و میزان آب باقی‌مانده را با مدیریت درست مصرف کنند.

وی با بیان اینکه برخی از روستاهای چهارمحال وبختیاری با تانکر آب‌رسانی می‌شوند، گفت: رفع این مشکل نیازمند طرحی جامع برای استفاده از آب برای شرب، صنعت و کشاورزی است که باید عدالت، قانون و اولویت در تدوین این طرح مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی با بیان اینکه امروز مدیریت صحیح استفاده از آب باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: میزان استفاده آب در حوزه‌های مختلف برای مردم تبیین و الگوی کشت مناسبی تدوین شود.

رئیس جمهور افزایش سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌برداری را ۲ پایه برای رشد اقتصادی دانست و افزود: باید برای جذب سرمایه در استان تلاش شود.

وی با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی در گردشگری نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد، گفت: همه استان‌های زاگرس‌نشین مشکل اشتغال دارند که باید همه وزارتخانه‌ها برای حل این مشکل بسیج شوند.

توسعه گردشگری با حفظ هویت استان

رئیسی گفت: گردشگردی در چهارمحال و بختیاری از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید با حفظ هویت استان توسعه پیدا کند.

وی افزود: تقویت زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان‌ها از مطالبات مردمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور بیان داشت: ظرفیت کارخانه حجاب تا برطرف شدن نیاز کشور و جلوگیری از واردات بی‌رویه افزایش یابد.

وی افزود: متأسفانه با وجود افراد بیکار در شهر جونقان تنها ۱۰ درصد ظرفیت کشتارگاه فعال است که باید دانشگاه‌ها در بازار عمل کنار خط تولید قرار بگیرند تا ظرفیت‌های این کشتارگاه را احیا کنند.

وی در پایان گفت: موانع استان را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی رفع کنید زیراکه در تهران برای حل مشکلات شما معجزه نمی‌شود پس متوقف شدن پروژه‌ها به امید صدور دستور از سمت تهران درست نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها