کد خبر: 556531
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۲۰:۳۲:۲۲
| |

تسلیت ترکیه به مردم و دولت ایران بابت حادثه قطار مشهد- یزد

دولت ترکیه با انتشار بیانیه‌ای حادثه قطار مشهد – یزد را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

تسلیت ترکیه به مردم و دولت ایران بابت حادثه قطار مشهد- یزد
کد خبر: 556531
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۲۰:۳۲:۲۲

دولت ترکیه غروب چهارشنبه به وقت تهران با انتشار بیانیه‌ای حادثه قطار مشهد – یزد که منجر به درگذشت و جراحت شماری از شهروندان ایرانی شد را تسلیت گفت.

​به گزارش فارس، به گزارش منابع خبری، در بیانیه دولت ترکیه آمده است: «با اندوه فراوان از جان باختن شماری زیادی بر اثر خروج قطار مسافربری از ریل در مسیر طبس - یزد در ایران مطلع شدیم. از خداوند متعال برای جان باختگان رحمت الهی را خواستاریم و همچنین به مردم دوست و همسایه و دولت ایران تسلیت عرض نموده و برای مجروحان شفای عاجل آرزومندیم.»

بامداد روز چهارشنبه  قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل خارج شد. هم‌اکنون طبق آخرین آمار دریافتی این حادثه ۲۲ فوتی و ۸۶ مصدوم داشته که پنج نفر از مصدومان حالشان وخیم است. به گفته استاندار خراسان جنوبی، عملیات امدادرسانی در محل حادثه پایان یافته است.

حادثه قطار مشهد- یزد

 به دنبال این حادثه، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، رئیس جمهور روسیه ،سفارت روسیه در تهران  و  رهبر جریان حکمت ملی عراق پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای را خطاب به مردم و دولت جمهوری اسلامی  ایران ارسال کردند.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در صفحه توییتر خود ضمن مخاطب قرار دادن صفحه انگلیسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، وقوع این حادثه را تسلیت گفت.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «ما از خبر خروج مرگبار قطار از ریل در ایران به شدت ناراحت شدیم. ما به ایران و خانواده قربانیان این حادثه تسلیت می‌گوییم و از خداوند شفای مجروحان را مسالت داریم.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در گفت وگوی تلفنی با «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران  حادثه قطار مشهد – یزد را  به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

 «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز روز چهارشنبه پیامی در ارتباط با حادثه خروج قطار یزد-مشهد صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است: «حادثه تأسف‌بار خروج قطار از ریل در ایران را که موجب فوت و زخمی شدن ده‌ها تن شد، به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تسلیت می‌گوییم و ضمن ابراز هم‌بستگی با خانواده‌های قربانیان از خداوند متعال برای آنان صبر و برای مجروحان شفای عاجل طلب می‌کنیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها