کد خبر: 554015
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ ۱۱:۰۴:۰۸
| |

مهاجرت ۶ هزار پزشک و پرستار به آمریکا و اروپا در دو سال گذشته

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: شش هزار پزشک و پرستار طی دو سال گذشته از کشور مهاجرت کرده‌اند.

مهاجرت ۶ هزار پزشک و پرستار به آمریکا و اروپا در دو سال گذشته
کد خبر: 554015
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ ۱۱:۰۴:۰۸

حسینعلی شهریاری، امروز پنج شنبه ۵ خرداد در دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امروزه محرومیت بسیاری از مناطق حتی برخی از نقاط اطراف تهران را هم شامل می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و رئیس مجمع خیرین سلامت کشور بیان‌کرد: ولی در مناطق اطراف تهران فرد با اختصاص یک ربع یا نیم ساعت می‌تواند خود را به بهترین مراکز درمانی برساند ولی در خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان گاه فرد باید ۳۰۰ کیلومتر طی کند تا به مرکز درمانی مجهز در مرکز استان برسد.

شهریاری گفت: در دو سال گذشته حدود شش هزار نفر از پزشکان و پرستاران از کشور خارج شدند و به آمریکا و اروپا رفتند و آنجا کار تخصصی و فوق تخصصی خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته چه در دولت و یا ما در مجلس مصوبات غیر کارشناسی داشته‌ایم، بیان‌کرد: قانون عدالت آموزشی یک قانون جامع و تأثیرگذار بر تأمین پزشک در نقاط محروم به ویژه در استان‌هایی چون سیستان و بلوچستان بود ولی همچنان مشکلاتی داریم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه‌داد: بارها گفته‌ام اگر بیمه‌های تکمیلی کلان را برای مسئولان و نمایندگان برداریم تا مانند مردم شویم تا در چنین شرایطی مشکلات و سختی‌های مردم در بیمارستان‌ها را درک کنیم.

شهریاری با بیان برخی از مشکلات درمانی جانبازان گفت: جانبازی که جان خود را در کف میدان گذاشته امروزه با گرانی و کمبود دارو رو به رو است که در این زمینه‌ها باید حتماً تدبیری بیاندیشیم.

وی افزود: من به عنوان یک کارشناس کوچک در حوزه بهداشت و درمان می‌گویم برخی از مشکلات بارها و بارها در جلسات تکرار شده است ولی هنوز ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی هم در این دیدار گفت: در شرایطی هستیم که قوای سه گانه همسوی با نظام اسلامی هستند و نباید این فرصت‌های طلایی برای خدمت را از دست بدهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها