رییس اداره هواشناسی جزیره اعلام کرد

دریا روزهای شنبه و یکشنبه در غرب تنگه هرمز و خلیج فارس مواج است

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: دریا برای روزهای(شنبه ۳۱ اردیبهشت تا یکشنبه یکم خرداد ۱۴۰۱) در غرب تنگه هرمز و خلیج فارس مواج و متلاطم و در مناطق دریایی قشم آرام است.

دریا روزهای شنبه و یکشنبه در غرب تنگه هرمز و خلیج فارس مواج است
کد خبر: 552610
|
۱۴۰۱/۰۲/۳۰ ۱۱:۱۷:۲۹

محمد کاملی دیرستانی روز جمعه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به مدت ۱۴ ساعت از ساعت هفت محلی اظهار داشت: در مدت یادشده پدیده گرد و غبار، کاهش دید افقی و ورزش باد نسبتا" شدید شمال غربی در نقاطی از خلیج فارس و مواج بودن دریا پیش بینی می شود.

به گزاش ایرنا، وی ادامه داد: طبق پیش بینی های هواشناسی دریایی انجام شده وضعیت دریایی در بندرعباس، شمال قشم، درگهان، هرمز، لارک، کلاهی و تیاب با آسمانی صاف تا کمی ابری، وزش باد و گرد و غبار گزارش شده و سرعت باد شمال شرقی تا جنوب غربی ۶ تا ۱۲ و حداکثر ۱۶ نات خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: دید افقی نیز سه تا پنج کیلومتر و در دریا یک تا ۲ پا خواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: طبق پیش بینی های انجام شده وضعیت دریایی امروز در جنوب و غرب قشم، باسیعدو، دوستکو، لافت و هنگام، تنب بزرگ و کوچک و بندر خمیر با آسمانی صاف تا کمی ابری، وزش باد و گردوغبار گزارش شده و سرعت باد شمال شرقی تا جنوب غربی ۶ تا ۱۲ و حداکثر ۱۶ نات خواهد بود.

وی با پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی «استان هرمزگان» در روز جمعه، سی ام اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ اضافه کرد: طی روز جاری، بطور کلی شرایط جوی و دریایی آرامی در محدوده استان پیش بینی می شود. آسمان استان صاف خواهد بود و از میزان گرد و غبار منطقه به تدریج کاسته خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: شرایط دریا برای رفت و آمد در غالب نقاط دریایی استان، مساعد خواهد بود تنها در غرب جزایر کیش و لاوان و نیمه غربی خلیج فارس، وزش باد نسبتا شدید شمال غربی سبب مواج شدن خلیج فارس خواهد شد. سرعت باد در این نواحی بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱۵۰ سانتیمتر نیز خواهد رسید.

وی اعلام کرد: وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی، در غرب جزایر کیش و لاوان تا روز یکشنبه، اول خرداد ماه تداوم خواهد داشت. بنابراین توصیه می شود ضمن خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی در این نواحی، تمهیدات لازم برای رفت و آمد شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری صورت پذیرد.

کاملی دیرستانی گفت: به لحاظ دمایی، طی امروز افزایش یک تا دو درجه ای دما در برخی نقاط استان پیش بینی می شود.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها