کد خبر: 552277
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ۲۰:۱۱:۴۷
| |

ادامه خیزش گرد و خاک تا فردا در شمال، شرق و مرکز اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک،کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی تا اواخر روز چهارشنبه در اکثر مناطق استان به خصوص نیمه شمالی، شرقی و مناطق مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

ادامه خیزش گرد و خاک تا فردا در شمال، شرق و مرکز اصفهان
کد خبر: 552277
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ۲۰:۱۱:۴۷

​منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان امروز با اشاره به وضعیت جوی استان اظهار داشت: به علت شرایط گرد و غبار ناشی از فعالیت کانون‌های گرد و غبار کشور عراق و ادامه وضعیت گرد و غبار در شمال استان بر اساس مصوبه کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوا مدارس شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، نایین و خور و بیابانک در نوبت بعدازظهر امروز و نوبت‌های صبح و بعدازظهر فردا چهارشنبه تعطیل اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه در راستای کاهش آلودگی فعالیت معادن و واحدهای تولید آجر و گچ و کلیه فعالیت‌هایی که منجر به ایجاد گرد و غبار در مناطق تحت تأثیر خواهد شد، ممنوع است، افزود: توصیه‌های بهداشتی به گروه‌های آسیب‌پذیر توسط مراکز بهداشتی با اعمال نظارت لازم بر مصوبات توسط اداره حفاظت محیط زیست انجام شد.

شیشه فروش بیان کرد: وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک،کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی تا اواخر روز چهارشنبه در اکثر مناطق استان به خصوص نیمه شمالی، شرقی و مناطق مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و اختلال در تردد خودرویی و افزایش شاخص آلودگی هوا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت اصول ایمنی در ترددهای جاده‌ای، اجتناب از فعالیت کوهنوردی، استحکام بخشی به سازه‌های موقت و ناپایدار المان‌های شهری و جاده‌ای و تأسیسات کشاورزی در برابر تندباد، رعایت اصول حفاظتی و بهداشتی در برابر گرد و خاک توصیه می‌شود.

شیشه فروش با تأکید بر اینکه کلیه عوامل امدادی در مناطق تحت تأثیر در حالت آماده‌باش هستند، تصریح کرد:فعالیت‌هایی که منجر به تشدید گرد و خاک می‌شود، ممنوع است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها