کد خبر: 541321
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۵:۵۲:۴۰
| |

وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای اصفهان را فرا می‌گیرد/ اُفت 10 درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: وضعیت جوی در اکثر مناطق ابری و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و تندباد لحظه‌ای، بارش باران و در مناطق سردسیر برف و باران و کولاک پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای اصفهان را فرا می‌گیرد/ اُفت 10 درجه‌ای دمای هوا
کد خبر: 541321
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۵:۵۲:۴۰

ابراهیم هنرمند، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز در سطح استان است.

به گزارش فارس، وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق ابری و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و تندباد لحظه‌ای، بارش باران و در مناطق سردسیر برف و باران و کولاک پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر به تدریج از ابرها کاسته شده و پدیده غالب وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای خواهد بود، گفت: کاهش دید، اختلال در تردد جاده‌ای و جاری شدن روان آب احتمال رگبار تگرگ و رعد و برق به ویژه در غرب و جنوب استان انتظار می‌رود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان بیان کرد: طی ۲ روز آینده اُفت محسوس دمای کمینه بین ۱۰ تا ۱۲ درجه خواهد بود و از اواخر یکشنبه و طی دوشنبه مجدداً سامانه بارش‌زایی در سطح استان فعالیت خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۸ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت، عنوان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۸ و کمینه فردا ۴ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با منفی ۷ و خور و بیابانک با ۲۸ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با اشاره به میزان بارش باران و برف در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان خاطرنشان کرد: بوئین میاندشت ۴۲.۸، چادگان ۱۹.۳، خوانسار ۴۷.۷، داران ۳۰، سمیرم ۳.۴، فریدون‌شهر ۵۹.۸ باران و ۲۳ سانتی‌متر برف، گلپایگان ۲۴.۴، میمه ۲.۸، نجف‌آباد ۱.۳، نطنز ۶.۵ میلی‌متر گزارش شده است.

فعال شدن کانون‌های گرد و غبار در مناطق شرقی استان

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگویی گفت: وزش باد شدید، طوفان لحظه‌ای فعال شدن کانون‌های گرد و غبار به خصوص در مناطق شرقی سبب آسیب به درختان، سازه‌های موقت،گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی،کاهش میدان دید و اختلال در محورهای مواصلاتی می‌شود.

وی بیان کرد: استحکام‌بخشی سازه‌ها، حفاظت از تأسیسات کشاورزی و رعایت اصول ایمنی و بهداشت سلامت در تردد در جاده ها و مناطق تحت تاثیر گرد و خاک توصیه می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها